امشب، شب نوزدهم ماه مبارک رمضان، نخستین شب از شب های قدر است و مردم سراسر ایران با حضور در مساجد و دیگر اماکن مذهبی آئین شب قدر را برگزار می کنند.

سحرگاه نوزدهم ماه مبارک رمضان، «ابن ملجم مرادی» از گروه خوارج، در حالی که حضرت امام علی (ع)، امام اول شیعیان جهان درحال اقامه نماز صبح بودند، شمشیر زهرآگین خود را بر فرق مبارک ایشان فرود آورد.

امام اول شیعیان جهان پس از ضربت خوردن، در خانه بستری و دو روز بعد، بیست و یکم ماه مبارک رمضان شهید شدند.

شب های نوزدهم، بیست و یکم و بیست و سوم ماه مبارک رمضان شب‎های قدر است و مسلمانان با شب زنده داری، قرآن بر سر گرفتن، نیایش و خواندن دعای جوشن کبیر، با خدای خود راز و نیاز می کنند.

شب قدر، شبی است که در تمام سال شبی به فضیلت آن نمی‌رسد و عمل در آن بهتر از عمل در هزار ماه است و در آن، تقدیر سال رقم می‌خورد.

مردم مومن ایران اسلامی در شب های قدر با حضور در مساجد و دیگر اماکن مذهبی به ویژه حرم مطهر امام رضا (ع)، امام هشتم شیعیان جهان در مشهد (شمال شرق ایران)، مسجد جمکران و حرم مطهر حضرت معصومه (س) در قم (جنوب تهران)، آیین شب قدر را به جا می آورند.

خبرگزاری ایران پرس، آرزوی قبولی عبادات همه مسلمانان را در ماه مبارک رمضان به ویژه در شب های قدر از خداوند متعال خواستار است.125