هواداران فلسطین در لندن، با ورود به "گالری ملی" در لندن، تصویری از یک مادر و فرزندش را که در غزه زیر بمباران قرار دارند، بر روی تابلوی مادری پیکاسو قرار دادند که بلافاصله دستگیر شدند.

به گزارش خبرگزاری ایران پرس از لندن، تصاویر منتشر شده در شبکه های اجتماعی نشان می دهد دو نفر از اعضای گروه موسوم به خواست جوان، یوث دیمند( Youth Demand) با ورود به یکی از بخش‌‌های نگارخانه ملی لندن با نام گالری ملی، روی تابلوی مادری اثر پیکاسو که در سال 1901 کشیده شده است، تصویری از یک مادر و کودک اهل غزه را چسباندند که بلافاصله ماموران این نگارخانه آن را برداشتند و این حامیان فلسطین را بازداشت کردند تا تحویل پلیس دهند. این دو فرد در اعتراض به رویرکرد دولت در مشارکت در خونریزی های رژیم اسرائیل کف این نگارخانه را نیز رنگ قرمز پاشیدند.

زمانی که این دو هوادار فلسطین، با واکنش نگهبانان گالری ملی روبرو شدند، فریاد «فلسطین را آزاد کنید» سر دادند. افرادی که مبادرت به این کار کردند پیراهنی به تن داشتند که روی ان نوشته شده بود « تسلیح اسرائیل را متوقف کنید».

یکی از آنان هنگام بازداشت فریاد می زد که دولت انگلیس همدست نسل کشی اسرائیل در غزه است و تصویری که ما آورده ایم نشان می دهد که کودکان در آغوش مادران در غزه جان می بازند. مادران کودکان خود را بدون مراقبت های بهداشتی به دنیا می آورند، زخمی ها بدون وسایل بیهوشی و مسکن ها جراحی می شوند اما دولت ما همچنان بمب و سلاح به اسرائیل ارسال می کند و ما می خواهیم دولت به دموکراسی وفادار باشد. سلاح هایی که در انگلیس تولید و به اسرائیل فرستاده می شود در حال کشتار کودکان و مادران فلسطینی است و باید فورا صدور سلاح متوقف شود.

یک دختر حامی حقوق فلسطینیان که ظاهرا یهودی است پس از ریختن رنگ قرمز کف نگارخانه خطاب به حاضران می گوید: مالیات شما صرف قتل خانواده ها در غزه می شود.

آنان می گویند در حمایت از یهود مبادرت به این کار می کنند اما این اقدام ربطی به یهودیان ندارد. ما می گوییم فلسطین باید آزاد شود و می خواهیم فلسطین آزاد شده را ببینیم.

اعتراض به صدور بمب و جنگ افزارهای انگلیسی به اسرائیل هر ماه و با تعمیق جنایات رژیم صهیونیستی شدید تر و گسترده تر می شود و آزادی خواهان و عدالت طلبان با شیوه های مختلف تلاش می کنند ضمن آگاهی بخشی به مردم صدور بمب و جنگ افزارهای انگلیسی به اسرائیل را متوقف و دولت را مجبور کنند دست از حمایت از رژیم در حال نسل کشی فلسطینیان بردارد.

گروه یوث دیمند از دولت انگلیس خواسته است بر اسرائیل تحریم تسلیحاتی دوجانبه اعمال کند و خواستار لغو مجوزهای نفت و گاز حزب محافظه‌کار است. نگهبانان گالری ملی، این دو هوادار غزه را بازداشت کردند و مقامات این گالری می گویند در این حادثه، آسیبی به نقاشی پیکاسو وارد نشده است.

حامیان فلسطین پیش تر نیز با شیوه های مختلف در نگارخانه های هنری انگلیس ضمن تلاش برای آگاهی بخشی مردم با این شیوه ها تلاش می کنند افکار عمومی را در فضای سانسور شدید رسانه ای جنایات اسرائیل در انگلیس متوجه نسل کشی فلسطینیان کنند.

در حالی که حقوقدانان هشدار می دهند دولت انگلیس احتمالا در جنایات جنگی اسرائیل شریک است، دولت انگلیس تاکید کرده است به ارسال جنگ افزار برای اسرائیل، ادامه خواهد داد.

دولت انگلیس درخواست شماری از نمایندگان را در این باره رد کرد این در حالی است که نتایج تازه ترین نظر سنجی موسسه ایپسوس نشان می دهد 73 درصد مردم انگلیس آتش بس فوری در غزه و کل منطقه را خواستارند.

116