ایران پرس: با تداوم درگیری ها در نوار غزه و کشتار هر روزه فلسطینی ها به ویژه کودکان و زنان توسط رژیم صهیونیستی ، روند حمایت جهانی از آرمان فلسطین و محکومیت اقدامات جنایتکارانه اسرائیل روندی افزایشی داشته و این مساله به ویژه در اروپا موجب نگرانی مقامات ارشد اروپایی شده است. به ویژه تظاهرات متعددی در کشورهای اروپایی از جمله بریتانیا در روزهای اخیر در حمایت از فلسطینی ها و ابراز انزجار از جنایات صهیونیست ها برگزارشده است.

سوئلا برآورمن (1) وزیر کشور بریتانیا روز دوشنبه در اظهاراتی که نشان‌دهنده عمق عصبانیت و استیصال دولت لندن از افزایش تحرکات ضد صهیونیستی در این کشور است، تظاهرات حامیان فلسطین را راهپیمایی نفرت توصیف کرد. برآورمن گفت: «در روزهای آخر هفته گذشته ده‌ها هزار نفر را در خیابان‌ها دیده‌ایم که خواستار محو اسرائیل از روی نقشه زمین بودند.» وی افزود: «به نظر من تنها یک راه برای توصیف این راهپیمایی‌ها وجود دارد: آنها راهپیمایی‌های نفرت هستند.»

حمایت مردم انگلیس از رژیم صهیونیستی

حامیان فلسطین طی سه هفته گذشته به رغم محدودیت‌های شدیدی که دولت بریتانیا علیه تجمعات ضد صهیونیستی در این کشور وضع کرده است، چندین تظاهرات اعتراضی در شهرهای مختلف برگزار کرده‌اند.از جمله حدود ۵۰۰ هزار نفر روز شنبه با تظاهرات در لندن جنایات وحشیانه رژیم صهیونیستی در غزه را محکوم کردند. شرکت کنندگان در این حرکت اعتراضی شعارهایی را در حمایت از آتش‌بس فوری در غزه، ارسال کمک‌های بشردوستانه به این منطقه و آزادی کامل فلسطین سردادند.

دروغ بودن ادعای دولتهای اروپایی درباره حمایت از حقوق بشر

این امر محدود به بریتانیا نیست و تظاهرات گسترده و مشابهی در چند هفته اخیر در کشورهایی مانند آلمان ، فرانسه ، اسپانیا ، ایتالیا و یونان برگزار شده است. مقامات و دولتهای اروپایی تلاش گسترده ای را برای جلوگیری از برگزاری این گونه تظاهرات صورت داده و در راستای حمایت از اسرائیل ، به تهدید و مجازات حامیان فلسطین پرداخته اند. این امر بار دیگر دروغ بودن ادعای دولتهای اروپایی در باره حمایت از حقوق بشر  وآزادی بیان را به نمایش گذاشته است.

 نگاهی به معیارهای دوگانه کشورهای اروپایی در باره آزادی های سیاسی و آزادی بیان نشان می دهد که این مساله فقط زمانی مصداق دارد که زیر سئوال بردن و توهین به موضوعاتی که مد نظر غرب است از جمله اسلام هراسی و اسلام ستیزی و توهین به مقدسات مسلمانان مطرح باشد . در غیر این موارد مانند مساله هولوکاست و زیر سئوال بردن اقدامات جنایتکارانه رژیم صهیونیستی و حمایت از فلسطینی ها و آرمان فلسطین موجب واکنش های تند و تهدید و مجازات روبرو می شود.

از جمله «سوئلا بریورمن»، وزیر کشور بریتانیا در نامه‌ای خطاب به افسران ارشد پلیس گفته اهتزار پرچم فلسطین یا سر دادن شعار در حمایت از آزادی فلسطین می‌تواند جرم تلقی شود.وی در این نامه خطاب به سران پلیس در انگلستان و ولز خواستار سرکوب هر گونه تلاش برای استفاده از پرچم یا خواندن ترانه‌هایی شده که می‌توانند باعث «آزار یا ارعاب جامعه یهودیان» منجر شوند.

در پارلمان اروپا  نیز چفیه انداختن «مانئو پیندا »نماینده اسپانیا را  تحمل نکرده و سخنرانیش را قطع کردند و او را وادار کردند تا چیفه را بردارد. هم چنین توئیت حمایت آمیز کریم بنزما فوتبالیست مشهور و برنده توپ طلا در حمایت از مردم فلسطین و غزه ، واکنش های شدیدی را از جانب دولت و مقامات فرانسوی موجب شده و ضمن متهم کردن او به ارتباط با اخوان المسلمین ، والری بویر سناتور فرانسوی خواستار پس گرفتن توپ طلا و سلب تابعیت کریم بنزما شد.

نفوذ لابی های صهیونیستی در آمریکا و اروپا

این مسائل نشان می دهد که در اروپا نیز مانند آمریکا با توجه به نفوذ لابی های صهیونیستی و سرسپردگی سران برخی کشورهای اروپایی مانند بریتانیا ، آلمان ، فرانسه به رژیم صهیونیستی ،اقدامات و تحرکات ضد صهیونیستی و حمایت از مظلومان فلسطینی و پشتیبانی از مردم غزه به مثابه گناهی نابخشودنی تلقی می شود .به رغم فشارها و محدودیت ها و حتی اعمال انواع مجازاتها اما مردم کشورهای اروپایی با برپایی تظاهرات گسترده در شهرهای مختلف نشان داده اند که با وجود تبلیغات گسترده به نفع اسرائیل و تلاش برای مظلوم نمایی از جانب صهیونیست ها ، اما آنها با درک اوضاع واقعی فلسطین، جنایات بی حد رژیم صهیونیستی مانند بمباران بیمارستان ها و قطع آب وبرق و مواد غذایی بر روی ساکنان غزه را محکوم کرده و خواهان پایان بخشیدن به کشتار و زجر فلسطینی ها هستند.

1-Suella Braverman

نویسنده: سید رضا میرطاهر

 112

بیشتر بخوانید:

حمایت کودکانِ لندنی از کودکان غزه

محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی در غزه از سوی حامیان ملت فلسطین در لندن

تجمع حامیان فلسطین در سراسر بریتانیا