در ادامه حملات علیه پایگاه‌های آمریکا در خاک عراق و سوریه، دو پایگاه آمریکایی در سوریه شامگاه شنبه هدف قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری ایران پرس، در این حملات میدان گازی الکونیکو هدف پنج و میدان نفتی العمر در استان دیرالزور در شرق سوریه هدف هفت گلوله موشک قرار گرفته است.

آخرین باری که این منطقه هدف حمله موشکی و راکتی مقاومت قرار گرفت، پنجشنبه (۷ دی ماه) بود که پایگاه نظامیان آمریکا در میدان گازی الکونیکو هدف قرار گرفت.

از سوی دیگر منابع عراقی شامگاه شنبه از حمله به پایگاه نظامیان آمریکا در منطقه کردستان واقع در شمال عراق خبر دادند. 

مقاومت اسلامی عراق دوشنبه شب نیز اعلام کرده بود که پایگاه اشغالگران آمریکا در منطقه حریر در استان اربیل واقع در شمال این کشور را با پهپاد هدف قرار داده است.

مقاومت اسلامی عراق هم با انتشار بیانیه‌ای تأکید کرد که در ادامه مقاومت در برابر اشغالگران آمریکایی، پایگاه «حریر» را که مقر نظامیان آمریکایی است، هدف قرار داده است.

این حملات در حالی صورت می‌گیرد که بامداد روز سه‌شنبه، ۲۶ دسامبر، جنگنده‌های آمریکایی با نقض حاکمیت عراق به چند مقر نیروهای عراقی واقع در مرکز استان «بابل» عراق حمله کردند و موجب شهادت یکی از نیروهای سازمان الحشد الشعبی و مجروحیت ۱۸ نظامی دیگر شدند.

در روزها و هفته‌های گذشته پایگاه‌های نظامی ایالات متحده در عراق و سوریه در چندین نوبت هدف حملات پهپادی، راکتی و موشکی قرار گرفته اند.

مقاومت اسلامی عراق به دنبال جنایات و حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی علیه مردم مظلوم فلسطین به ویژه غزه و حمایت واشنگتن از این حملات، به ایالات متحده هشدار داده بود که پایگاه‌های آمریکایی در منطقه را مورد هدف قرار خواهد داد.125