سازمان جهانی بهداشت با انتقاد از توحش رژیم صهیونیستی در باریکه غزه اعلام کرد که ساکنان این منطقه با قحطی روبرو هستند.

به گزارش خبرگزاری ایران پرس، سازمان جهانی بهداشت به تداوم کودک کشی رژیم صهیونیستی در باریکه غزه اشاره و اعلام کرد: هیچ توجیهی برای هدف قرار دادن مراکز درمانی وجود ندارد و اسرائیل احترامی برای قانون بین المللی قائل نیست.

در همین حال، «مارگارت هریس» سخنگوی سازمان جهانی بهداشت گفت: باریکه غزه با یک فاجعه بهداشتی مواجه و نیازهای جمعیت در این منطقه هر روز در حال افزایش است، زیرا بسیاری از شهروندان در یک مکان کوچک ازدحام کرده اند و با قحطی کامل رو به رو هستند.

این در حالی است که روز جمعه ریچارد پیپرکورن، نماینده سازمان جهانی بهداشت در فلسطین اشغالی در یک نشست خبری گفت: دست‌کم ۱۰ هزار بیمار در باریکه غزه جایی که تحت حملات شدید اسرائیل قرار دارد، نیاز دارند برای درمان به خارج از این منطقه اعزام شوند.

«فیلیپ لازارینی» رئیس آژانس امداد و اقدام سازمان ملل متحد برای آوارگان فلسطینی (آنروا) با بیان اینکه کمک رسانی به باریکه غزه همچنان با محدودیت مواجه است، گفت: باریکه غزه منطقه جنگی و محیط فعالیت پیچیده‌ای برای آژانس‌های امدادی از جمله آنروا است و پس از گذشت هشت ماه از جنگ غزه، کمک‌های بشردوستانه به صورت گسترده در اختیار نیازمندان قرار نمی‌گیرد.

در همین راستا، جمعیت هلال احمر فلسطین روز شنبه در بیانیه ای با اشاره به اینکه کوچ گسترده ساکنان به باری بر روی خدمات دهی پزشکی تبدیل شده است، اعلام کرد: برای خدمات رسانی بهداشتی در باریکه غزه باید آتش بس برقرار و گذرگاه ها باز شوند.

از ابتدای جنایات رژیم صهیونیستی در باریکه غزه ( هفتم اکتبر 2023) تا کنون، بیش از ۴۷ هزار نفر شهید شده اند که ۷۰ درصد آنان زنان و کودکان هستند.

همچنین در این مدت ۴۹۸ نفر از نیرو‌های کادر درمان و ۱۵۲ خبرنگار در پی جنایات رژیم صهیونیستی به شهادت رسیده اند.

116