سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه در کنفرانسی مطبوعاتی مجازی به غرب هشدار داد که در صورت ارسال سلاح های دوربرد به اوکراین، ارتش روسیه خط دفاعی خود را فراتر از مرزهای این کشور خواهد برد.

کشورهای غربی به ویژه آمریکا و بریتانیا از همان ابتدا با تشدید فشار تحریم‌ها و عرضه تسلیحات سبک و سنگین به اوکراین در کنار جنگ رسانه‌ای، به آتش درگیری‌ها در اوکراین دامن زده‌اند و درگیری‌ها همچنان با تحریک کشورهای غربی ادامه دارد.

مسکو بارها گفته است که ارسال تسلیحات غربی تنها باعث طولانی شدن درگیری می شود و حتی هشدار داده که نیروهای روسیه به طور بالقوه می توانند چنین تسلیحاتی را هدف قرار دهند.

به گزارش خبرگزاری ایران پرس، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه روز دوشنبه در یک کنفرانس مطبوعاتی مجازی درباره مسائل بین‌ المللی اعلام کرد، هرچه برد تسلیحاتی که کشورهای غربی به اوکراین عرضه می‌کنند، بیشتر باشد، روسیه به همان اندازه از خاک خود دفاع خواهد کرد و سلاح‌های قدرتمندتری را استفاده خواهد کرد.

 آمریکا در اوایل ماه ژوئن از ارسال تتسلیحات شامل سیستم موشکی توپخانه با تحرک بالا (HIMARS) با برد 80 کیلومتر به اوکراین خبر داده بود. 

بریتانیا نیز گفته بود که قصد ارسال سامانه‌های موشکی M270 با برد 70 کیلومتر به اوکراین را دارد.

116