براثر انفجار یک دستگاه خودرو بمب‌گذاری شده در دمشق، دست‌کم یک شهروند سوری کشته و شش نفر زخمی شدند.

به گزارش ایران پرس به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، پلیس سوریه اعلام کرد: این خودرو بمب‌گذاری شده روز جمعه نزدیک "مسجد الخنسا" در محله "برزه" در شمال دمشق منفجر شده است.

هنوز از عامل و گروه مسئول این انفجار گزارشی منتشر نشده است.

خبر دیگر از سوریه اینکه؛ به گزارش پایگاه خبری العهد لبنان؛ تروریست‌های موسوم به گروه "جیش الاسلام" پس از ایجاد مانع بر سر توافق "دوما"، غیرنظامیانی را که در گذرگاه "الوافدین" در غوطه شرقی حومه دمشق بودند گلوله باران کردند.

اعضای این گروه تروریستی همچنین منطقه "حرستا" در منطقه غوطه‌شرقی استان ریف دمشق را با خمپاره هدف قرار دادند که باعث زخمی شدن چند غیرنظامی شد.

تروریست‌های «جیش الاسلام» که تحت حمایت  عربستان هستند مهم‌ترین و بهترین نیروهای خود را بعد از آغاز عملیات ارتش سوریه برای پاکسازی غوطه‌ شرقی درچند نبرد از دست داده‌اند و اکنون راهی به‌جز تسلیم و تخلیه دوما ندارند.

بخش جنوبی غوطه‌شرقی دمشق، بعد از آزادسازی چند منطقه اصلی، شاهد توافق ارتش سوریه و گروه‌های مسلح در آن، برای انتقال به استان «ادلب» است و تاکنون هزاران نفر از این منطقه خارج شده‌اند و «دوما» تنها شهری در شرق دمشق است که همچنان آلوده به تروریست‌ها است.

تروریست‌ها پس از ناکامی پی‌درپی در برابر ارتش سوریه و متحدانش، به حملات خمپاره‌ای به مناطق مختلف مسکونی سوریه روی آورده‌اند.

137/112

آمادگی ارتش سوریه برای پایان دادن به حضور تروریست ها در منطقه «دوما»

شهرک‌های غوطه‌شرقی دمشق از وجود تروریست‌ها پاکسازی می‌شود

اعتراف سرکرده گروهک جیش الاسلام: به دنبال جنگ با اسرائیل نیستیم