ایران پرس- سید ابراهیم رئیسی در واکنش به وتوی قطعنامه آتش‌بس در باریکه غزه نوشت: آمریکا مهمترین حامی کشتار زنان و کودکان غزه است.

در نشست عصر جمعه به وقت محلی شورای امنیت سازمان ملل، قطعنامه پیشنهادی امارات متحده عربی برای برقراری آتش‌بس در باریکه غزه به رای گذاشته شد که آمریکا به عنوان عضو دائم شورای امنیت، این قطعنامه را به‌رغم کسب ۱۳ رای موافق در این شورا وتو کرد.

به گزارش خبرگزاری ایران پرس، سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهوری اسلامی ایران در شبکه‌ اجتماعی "ایکس" در واکنش به اقدام ضدبشری آمریکا در رد قطعنامه آتش بس فوری در باریکه غزه، نوشت: آمریکا نشان داد که مهمترین حامی کشتار بی‌رحمانه زنان و کودکان معصوم غزه است.

رئیس جمهور افزود: علی‌رغم مطالبه جهانی برای توقف جنایات جنگی صهیونیست‌ها در فلسطین، آمریکا با وتوی قطعنامه آتش‌بس در شورای امنیت اثبات کرد که ریشه اصلی این جنگ و جنایات و سوخت ماشین کشتار جمعی اسرائیل است.

گروههای مقاومت فلسطین هفتم اکتبر ۲۰۲۳ عملیات غافلگیر کننده‌ای با نام "طوفان الاقصی" را از باریکه غزه ضد مواضع رژیم اشغالگر قدس آغاز کردند و این رژیم برای تلافی و جبران شکست خود و توقف عملیات گروه‌های مقاومت، تمام گذرگاه‌های این منطقه را بست و 65 روز است که این باریکه را بمباران می‌کند. به گفته «اشرف القدره» سخنگوی وزارت بهداشت فلسطین، شمار شهدای تجاوز رژیم صهیونیستی به باریکه غزه از هفتم اکتبر تاکنون به ۱۷ هزار و ۷۰۰ نفر رسیده است. همچنین شمار مجروحان تجاوزهای رژیم صهیونیستی به باریکه غزه ۴۸ هزار و ۷۸۰ نفر اعلام شده است.

/ 114

بیشتر بخوانید:

جنگ افروزی آمریکا در منطقه با وتوی دوباره قطعنامه شورای امنیت در باره جنگ غزه