مقامات جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) با اعلام تسلیت شهادت «اسماعیل هنیه» و یکی از محافظان وی تاکید کردند: راه مقاومت ادامه خواهد داشت.

روابط عمومی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بامداد چهارشنبه در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: "آقای دکتر اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) و یکی از محافظان وی در اثر اصابت قرار گرفتن محل اقامت آنان در تهران به شهادت رسیدند."

به گزارش خبرگزاری ایران پرس، «موسی ابومرزوق» عضو دفتر سیاسی جنبش حماس در واکنش به شهادت اسماعیل هنیه، گفت: این اقدام بی‌پاسخ نخواهد ماند.

موسی ابومرزوق گفت: ترور فرمانده اسماعیل هنیه عملی بزدلانه است و بی پاسخ نخواهد بود.

«سامی ابو زهری» از رهبران حماس نیز در واکنش به ترور اسماعیل هنیه، گفت: در راه آزادی قدس حاضریم هر بهایی را بپردازیم.

سامی ابوزهری افزود: ما وارد جنگی همه جانبه برای آزادسازی قدس شده‌ایم و آماده پرداخت هر بهایی در این راه هستیم.

«اسامه حمدان» از رهبران جنبش حماس هم در اظهاراتی ضمن تسلیت شهادت رئیس دفتر سیاسی این جنبش در حمله رژیم صهیونیستی، تاکید کرد که این اقدام مانع از توقف مسیر جهاد و مقاومت برای آزادسازی فلسطین نخواهد شد.

حمدان تاکید کرد: جنبش حماس در هر برهه‌ای که رهبرانش به شهادت رسیده‌اند قدرت بیشتری به دست آورده است و جنایت ترور اسماعیل هنیه نیز مسیر جهاد و مقاومت و آزادسازی فلسطین را متوقف نخواهد کرد.

همچنین، «طاهر النونو» مشاور سیاسی رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی حماس اعلام کرد دشمن صهیونیستی جنگی را آغاز کرده است و باید عواقب آن را هم بپذیرد.

مشاور شهید هنیه گفت: ملت فلسطین از همه انتظار عمل دارد نه سخن. ترور شهید هنیه موجب آغاز شیوه‌های جدیدی از مقاومت در برابر رژیم اشغالگر خواهد شد.

117

بیشتر بخوانید:

حماس شهادت «اسماعیل هنیه» را تسلیت گفت