مقاومت فلسطین

تهران-ایران پرس: مواضع چهره های سرشناس جناح های مختلف سیاسی در ایران در چند روز اخیر درباره تحولات اخیر غزه و عملیات طوفان الاقصی نشان داد آحاد ملت ایران بر حقانیت دفاع مشروع فلسطینیان وحدت نظر دارد.

به گزارش خبرگزاری ایران پرس، سید محمد خاتمى، رییس جمهور پیشین کشورمان، عملیات اخير مقاومت فلسطين را دستاورد بزرگی براى مردم اين كشور دانست.

محمدخاتمى حمله غافلگيرانه مقاومت فلسطين به مواضع صهیونیستها را نشانه برهم خوردن توازن قوا در منطقه خواند که باید به عنوان فرصتی در پيشبرد صلح، حقوق انسانی و اخلاق قرار گيرد.

وی تصریح کرد: فلسطينيان پس از سالها تحمل تجاوز و زور و تحقيرشدگى توانستند کار بزرگى انجام دهند و قدرت اشغالگر را غافلگير کنند و توازن قوا را در منطقه بهم بزنند.

 

شکوفایی ریشه مقاومت

 

حسین دهباشی، مستندساز در یادداشتی نوشت: نتیجه‌ نگاه همیشه از بالا به پایین و رفتار همواره خُردکننده اسراییل، «مشت آهنین» بوده و هست. در جنگ نابرابری که یک طرف اف۱۶ و تانک دارد و طرف دیگر نهایتا مسلسل و خمپاره، خیلی هم هنر نمی‌خواهد. ولی همین مشت آهنین که هربار تصور می‌شد جوانه‌های مقاومت را تا بیخ و بن جاکن کرده و سوزانده، هرگز نتوانست به ریشه‌های نهان در زیر خاک آسیب برساند و حتی ناخواسته و با خون و خشم ستم‌دیدگان آن‌ها را وسیع‌تر و درهم‌تنیده‌تر و محکم‌تر و روزافزون کرد.‌ 

معصومه ابتکار معاون‌ رییس جمهور در دولت یازدهم با انتشار تصویری از نقشه فلسطین اشغال شده نوشت: ‏این تصویر به خوبی نشان می دهد چرا فلسطینی ها در برابر ۷۵ سال دروغ، ظلم و اِشغال طوفان کردند…

نقشه فلسطین

 

طبل تو خالی رژیم صهیونیستی

 

محمدعلی ابطحی، دیگر چهره اصلاح طلب نیز در خصوص تحولات اخیر غزه نوشت: همیشه رژیم صهیونیستی به دست بالای اطلاعاتی خود نسبت به همه دنیا فخر فروشی می کرد که در اتفاقات اخیر ازهم پاشید. خود اسرائیلی ها به حملات ناگهانی و همه جانبه و بدون اطلاع حماس اذعان کردند. مظلومیت، آوارگی و ستمدیدگی فلسطینیان ابتکار عمل و قدرت عمل می آفریند.

 

دور نیست؛ تغییر ژئوپولتیک 

 

عباس صالحی، مدیرمسئول موسسه اطلاعات و وزیر پیشین ارشاد نیز در این خصوص عنوان کرد: پس از جنگ جهانی دوم، اروپای نوین و خاورمیانه جدید رخ نمود و اکنون آیا پس از جنگ روسیه با اوکراین (و غرب) و از امروز پس از حملات غیرمنتظره حماس علیه رژیم صهیونیستی، نقشه سیاسی و ژئوپولتیک دو منطقه تغییر خواهد کرد؟ دور از انتظار نیست. برای آن آماده باشیم.

 

پایان رژیم صهیونیستی

 

محمود صادقی، نماینده مجلس دهم هم نوشت: عملیات حماس در غزه منطبق بر اصل دفاع مشروع است؛ دفاع صاحبان یک سرزمین در برابر اشغالگرانی که با زور آن را غصب کرده‌ و بدون اعتنا به قطعنامه‌های بی‌شمار سازمان ملل همه روزه مرتکب جنایت علیه غیرنظامیان می‌شوند. این جدال جز با خروج اشغالگران از سرزمین‌های اشغالی پایان‌پذیر نیست. منطبق بر اصل دفاع مشروع است؛ دفاع صاحبان یک سرزمین در برابر اشغالگرانی که با زور آن را غصب کرده‌ و بدون اعتنا به قطعنامه‌های بی‌شمار سازمان ملل همه روزه مرتکب جنایت علیه غیرنظامیان می‌شوند. این جدال جز با خروج اشغالگران از سرزمین‌های اشغالی پایان‌پذیر نیست.

مواضع یکپارچه اقشار مختلف سیاسی در ایران نشان می دهد مردم ایران در دفاع از آزادی و رشادت رزمندگان مقاومت تردیدی ندارند.

116

بیشتر بخوانید:

ظریف: اقدامات نازی‌گونه اسرائیل باعث ترمیم حس شکست‌ناپذیری خرد شده‌شان نمی‌شود

سید حسن خمینی: قدرت‌ رسانه‌ای صهیونیست ها از بین رفته‌ است