تهران-ایران پرس: نخستین گروه از گردشگران نوروزی در قالب طرح قطار گردشگری وارد شهرستان ورامین شده و مورد استقبال مسئولان قرار گرفتند.

به گزارش خبرگزاری ایران پرس، این سفر با همکاری امور گردشگری سازمان فرهنگی شهرستان ورامین، اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان تهران، اداره کل راه آهن تهران و شهرداری ورامین برنامه ریزی شده بود.

طرح قطار گردشگری با هدف معرفی آثار تاریخی و ظرفیت‌های گردشگری ورامین برای نخستین بار در سطح استان تهران اجرا شده و طی آن، علاقمندان به آثار تاریخی، به صورت رایگان از اماکن تاریخی و جاذبه‌های فرهنگی این شهرستان بازدید می‌کنند.

نخستین گروه از گردشگران نوروزی این طرح، پیش از ظهر امروز با استفاده از قطار، از ایستگاه راه‌آهن تهران به ورامین عزیمت کرده و به محض ورود به این شهرستان، مورد استقبال فرماندار و مسئولان شهرستان قرار گرفته و با استفاده از اتوبوس‌های گردشگری، به اماکن تاریخی اعزام شدند.

در نخستین روز از اجرای این طرح که تا 12 فروردین ادامه دارد، 80 نفر شرکت کردند.

مسافران نوروزی قطار گردشگری ورامین از آثار تاریخی این شهرستان از جمله مسجد جامع، برج آرامگاهی علاءالدوله و امامزاده یحیی(ع) بازدید کردند، البته تیم خبری ایران پرس نیز در این سفر به یاد ماندنی حضور داشت.

در سفر یک روزه ورامین، عشایر ورامین با پخت نان محلی، به استقبال مسافران نوروزی این قطار رفتند.

هدف عمده این تور یک روزه و هر چند کوتاه، معرفی جاذبه‌های تاریخی، قطار گردشگری این شهرستان بود.

ورامین با 300 هزار نفر جمعیت در 35 کیلومتری جنوب‌شرق تهران واقع شده است. ورامین بیش از 400 محوطه و اثر تاریخی دارد که از این تعداد، 78 اثر در فهرست آثار ملی ورامین به ثبت رسیده است.

117