تانک های ارتش رژیم نسل کش اسرائیل وارد مرکز رفح، جنوب باریکه غزه، شدند.

به گزارش خبرگزاری ایران پرس، به گفته شاهدان عینی چند تانک‌ رژیم اشغالگر اسرائیل روز سه‌شنبه وارد مرکز رفح، شدند و نزدیک مسجد العوده،از مکان‌های تاریخی این منطقه مستقر شدند.

همچنین ششمین تیپ ارتش اسرائیل(بیسلماخ) روز دوشنبه به شهر رفح حمله کرد .رژیم نسل کش اسرائیل نیمه شب یکشنبه گذشته با حمله به اردوگاه آوارگان در شهر رفح، جنوب باریکه غزه، دست کم 45 فلسطینی از جمله زنان و کودکان را شهید و 249 نفر را زخمی کرد.

بنا بر اعلام وزارت بهداشت فلسطین، حدود نیمی از افرادی که به شهادت رسیده اند، زن، کودک و افراد مسن بودند.همزمان با ادامه جستجو برای یافتن افراد قربانی و آمادگی خانواده های عزادار برای تدفین عزیزان خود، کودکان روز دوشنبه پابرهنه در اطراف خرابی هایی که هنوز دود از آنها بلند می شد، سرگردان بودند.

جنبش‌های مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) و جهاد اسلامی در بیانیه‌هایی جداگانه به کشتار رژیم غاصب صهیونیستی در شمال غرب شهر رفح واکنش نشان دادند و این جنایت را بی‌اعتنایی و اهانت آشکار به حکم اخیر دیوان بین المللی دادگستری مبنی بر لزوم توقف حملات به این شهر دانستند و دولت آمریکا و جو بایدن رئیس جمهور این کشور را مسئول این جنایت اعلام کردند.

دیوان بین‌المللی دادگستری روز جمعه(24 مه) حکم توقف فوری عملیات نظامی رژیم جعلی صهیونیستی در رفح را صادر کرد و بازگشایی گذرگاه رفح را برای ورود کمک‌های بشردوستانه به باریکه غزه خواستار شد.این حکم دیوان بین المللی دادگستری با استقبال گسترده‌ای در سطح بین‌المللی همراه شد.

116

بیشتر بخوانید:

 پیامدهای اقدام جنایتکارانه رژیم صهیونیستی در حمله به رفح

جلسه اضطراری شورای امنیت درباره حمله رژیم صهیونیستی به رفح

اردوغان: کشتار رفح بار دیگر چهره زشت کابینه تروریستی رژیم صهیونیستی را نشان داد