«آگوستین ماهیگا» Augustine Mahiga وزیر خارجه تانزانیا در صدر هیأتی برای دیدار و گفت وگو با مسوولان جمهوری اسلامی ایران وارد تهران شد.

«آگوستین ماهیگا» وزیر خارجه تانزانیا صبح روز چهارشنبه در بدو ورود به تهران مورد استقبال «مهدی آقاجعفری» مدیر کل آفریقای وزارت خارجه ایران قرار گرفت.

وزیر خارجه تانزانیا قرار است در تهران علاوه بر دیدار با «محمدجواد ظریف» وزیر خارجه و «حسن روحانی» رئیس جمهوری ایران با تعداد دیگری از مقامات ایرانی دیدار و درباره راه‌های گسترش روابط دوجانبه گفت وگو کند. 

حدود دوماه پیش نیز دکتر «علی لاریجانی» در دیدار با «جاب ایندوگامی» رئیس مجلس تانزانیا در تهران گفت، ایران و تانزانیا با یکدیگر روابط خوب و دوستانه ای دارند و تشکیل سفارت خانه به گسترش این روابط کمک زیادی خواهد کرد.

دکتر علی لاریجانی در این دیداراظهار داشت، علاوه بر روابط سیاسی و پارلمانی، سطح روابط تجاری هم با شناخت ظرفیت های دو کشور می تواند افزایش یابد و جمهوری اسلامی ایران از نظر فنی و مهندسی هر کمکی بتواند به کشور تانزانیا خواهد کرد.

جاب ایندوگامی نیز که برای حضور در مراسم تحلیف ریاست جمهوری ایران به تهران آمده  بود گفت، برای تانزانیا گسترش روابط چه در سطح تجاری و چه در سطح پارلمانی با ایران اهمیت زیادی دارد.

رئیس مجلس تانزانیا گفت، تقویت روابط گروه های دوستی در کشور، تبادل تجارب میان کارکنان در پارلمان می تواند به ارتقا سطح روابط کمک کند.

کشور تانزانیا Tanzania در شرق آفریقا واقع شده است.

133/112

بیشتر بخوانید:

نظرسنجی درباره عملکرد 11 ماهه دولت پنجم تانزانیا

درخواست بوروندی از تانزانیا برای دستگیری مخالفان آن کشور/تحلیل

نماز وحدت شیعه و سنی در تانزانیا