تهران- ایران پرس: وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: به زودی از یک سامانه پدافندی بردبلند در کشور رونمایی می شود.

به گزارش خبرگزاری ایران پرس، امیر سرتیپ «محمدرضا آشتیانی» روز چهارشنبه در حاشیه نشست هیات دولت اظهار داشت: سامانه پدافندی بردبلند به نام «شهید علی‌وردی» در اینده نزدیک رونمایی می شود و در زمان مقتضی جزئیات این رونمایی اعلام خواهد شد.

سرتیپ آشتیانی همچنین با اشاره به رفع تحریم‌های تسلیحاتی ایران و تاثیر آن بر دیپلماسی دفاعی، اظهار کرد: ایران از قبل هم ارتباط و تعاملات دفاعی با کشورهای مختلف داشت و این امر می‌تواند کمک کند که تعاملات بیشتر شود.

وزیر دفاع همچنین درباره وضعیت فعلی جنگ غزه گفت: هر کشوری اگر در یکی از سطوح غافلگیری واقعاً غافلگیر شود و نتواند پیش‌بینی داشته باشد، از نظر دفاعی ضعیف است. رژیم صهیونیستی در هر سه سطح راهبردی، عملیاتی و راهکنشی غافلگیر شد. چنین رژیمی با این غافلگیری می‌توان گفت در حال فروپاشی است.

سرتیپ آشتیانی ادامه داد: این رژیم از سوی یک گروه مبارز فلسطینی غافلگیر شد و این نشان می‌دهد تمام ادعاهایی که داشتند و ابعاد توانمندی‌های دفاعی و اطلاعاتی آنان فریبی بیش نبوده است. آنان در یک باتلاق فرورفته‌اند و امکان ترمیم چهره خود یا خروج از این باتلاق را ندارند.

دکترین دفاعی ایران اساسا مبتنی بر اصل بازدارندگی توسعه یافته است؛ برای ایجاد بازدارندگی واقعی، داشتن توانایی نظامی و تسلیحاتی معتبر و در اختیار داشتن نیروهای مسلح قدرتمند و مجهز نقشی اساسی دارد.

117