ایروان- ایران‌پرس: وزیر راه و شهرسازی ایران گفت: امضای قرارداد جاده آگاراک- کاجاران به‌عنوان بخشی از کریدور شمال- جنوب، به‌ نفع ایران و ارمنستان و کشورهای منطقه است.

«مهرداد بذرپاش» در گفت‌وگو با خبرگزاری ایران پرس، در ایروان، با تاکید بر اهمیت عملیاتی شدن جاده آگاراک- کاجاران تصریح کرد: حضور شرکت ایرانی در طرح مهم زیرساختی ارمنستان نشان می‌دهد، خدمات فنی و مهندسی ایران به کشورهای منطقه صادر شده است.

وزیر راه و شهرسازی ایران تاکید کرد: طرح جاده آگاراک- کاجاران در مسیر کریدور شمال به جنوب قرار دارد و تکمیل آن برای ایران و ارمنستان بسیار با اهمیت است.

بذرپاش افزود: این طرح، دریای سیاه را به خلیج همیشه فارس و دریای عمان متصل می‌کند و نقش مهمی در تکمیل زنجیره کریدور شمال به جنوب ایفا خواهد کرد.

وزیر راه و شهرسازی ایران گفت: با تکمیل بخش‌های مختلف جاده آگاراک- کاجاران، کریدور شمال - جنوب رونق بیشتری خواهد گرفت و دسترسی ایران به ارمنستان و دیگر کشورهای منطقه و همچنین دسترسی ارمنستان به کشورهای جنوب را فراهم می‌کند و سهم به‌ سزایی در اقتصاد منطقه و دو کشور دارد.

وزیر راه و شهرسازی ایران روز دوشنبه به‌ دعوت «گنل سانوسیان»، وزیر مدیریت منطقه‌ای و زیرساخت‌ ارمنستان باهدف شرکت در مراسم رسمی امضای قرارداد جاده آگاراک- کاجاران به‌عنوان بخشی از کریدور شمال- جنوب و کریدور خلیج فارس به دریای سیاه به ایروان سفر کرد.

116

بیشتر بخوانید:

با حضور وزیر راه و شهرسازی؛ طرح توسعه پایانه مرزی رازی در مرز ایران و ترکیه افتتاح شد