رهبر کاتولیک های جهان در بازگشت از میانمار گفت: به نام همه عاملان آزار مسلمانان روهینگیای میانمار و جهان بی‌تفاوت در این باره، از این مسلمانان طلب بخشش می کنم.

به گزارش روز دوشنبه ایران پرس، «پاپ فرانسیس» رهبر کاتولیک های جهان گفت: مسلمانان روهینگیا در ایالت راخین در غرب میانمار جزو ستم دیده ترین اقلیت ها در جهان محسوب می شوند و سازمان ملل متحد نیز این اقلیت را بزرگترین جمعیت بدون شهروندی در جهان توصیف کرده است.

پاپ روز جمعه اول دسامبر پس از دیدار با مسلمانان روهینگیا در داکا پایتخت بنگلادش که به علت خشونت های ارتش و نیروهای امنیتی میانمار به بنگلادش کوچ کرده اند، سرانجام از عبارت «مسلمانان روهینگیا» استفاده کرد.

رهبر مذهبی کاتولیک های جهان گفت: مقامات می خواستند آنها را در پایان دیدار بین مذاهب در داکا از صحنه خارج کنند و نمی خواستند که آنها با من صحبت کنند؛ اما من اجازه ندادم. من از گفت وگوها راضی هستم و نظرم را گفتم. 

رهبر کاتولیک های جهان 28  نوامبر تا دوم سپتامبر2017 نیز برای دیدار با مسلمانان روهینگیا و مقامات میانمار و بنگلادش به این دو کشور سفر کرده بود.

جنایات گسترده نیروهای ارتش و بودائیان افراطی میانمار علیه مسلمانان روهینگیا در غرب این کشور، از اواخر ماه اوت گذشته شروع شد و بیش از شش هزار کشته، هشت هزار مجروح و هزاران آواره برجای گذاشت.

135/110

بیشتر بخوانید: 

سفر پاپ فرانسیس به بنگلادش

«پاپ فرانسیس» در میانمار+ ویدئو

توافق میانمار و بنگلادش درباره بازگشت پناهجویان روهینگیا به میانمار/تحلیل

تاکید بر رسیدگی به اوضاع آوارگان مسلمان روهینگیا در بنگلادش