رئیسی در همایش روز ملی فناوری فضایی:

تهران-ایران پرس: رئیس جمهور اظهار داشت: ۱۱ پرتاپی که انجام شده هم تحریم ها را شکست داد و هم طرح انزوای جمهوری اسلامی را با شکست مواجه کرد. حرکت ماندگار عزیزان که در حوزه فضا انجام شده، حقیتا جلوه ما می‌توانیم هست.

به گزارش خبرگزاری ایران پرس، ابراهیم رئیسی در آیین روز فناوری فضایی ایران در مدار ژئو قرار گرفتن را نقشه راه صنعت فضایی تعریف کرد و گفت: به نظر می رسد می‌توانستیم پیش تر از این، در این عرصه حضور فعال داشته باشیم و در سطح و مدار ژئو قرار بگیریم اما برخی‌ها نمی خواستند و این مهم نیست، مهم آن است که ملت ایران اراده کرده در فضا حضور قدرتمندی پیدا کند، ملتی که اراده کرده در ۲۲ بهمن به استقلال و آزادی و جمهوری اسلامی و پیشرفت برای کشور دست یابد اکنون با اراده خود می‌خواهد بر اراده های دیگر فائق آید.

رئیس جمهور با بیان اینکه با وجود همه تهدیدها و تحریم‌ها یکی از جلوه‌های تبدیل کردن تهدید و تحریم به فرصت همین کار است، گفت:  این حرکت ارزشمند ربا همکاری جوانان و مختصصان، دانشگاهیان، نیروهای مسلح انجام شده و افتخار آفریده شده است. ایران در رتبه ۴۵ بوده و امروز در رتبه ۱۰ کشور مطرح جهان درحوزه هوا و فضا قرار دارد، این صنعت را باید مورد توجه و حمایت قرار داد.

وی افزود: ۱۱ پرتاپی که انجام شده هم تحریم ها را شکست داد و هم طرح انزوای جمهوری اسلامی را باشکست مواجه کرد. حرکت ماندگار عزیزان که در حوزه فضا انجام شده، حقیتا جلوه ما می‌توانیم هست.

وی در ادامه تصریح کرد: ما کوه‌ها و دریا و و موانع داریم ولی حضور در فضا می تواند ما را بر همه موانع فائق کند؛ همچنین در کشاورزی، صنعت و الکترونیک و مکانیک و سایر حوزه ها افزایش بهره وری را در پی دارد؛ این کارها اتفاق افتاده و بیشتر از این هم اتفاق می افتد.حضور در فضا برای بشر چشم بینا ایجاد می کند و می تواند کاملا رصد کرده و اطلاعات را برای تصمیم سازان و تصمیم گیران منتقل کند و موجب تصمیم گیری دقیق برای صاحبان حِرَف مختلف شود.

رئیسی با بیان اینکه توضیحات دست‌اندرکاران صنعت فضایی کشور در حاشیه بازدیدی که از نمایشگاه دستاوردها و توانمندی‌های فضایی کشور داشتیم، نشان از آن داشت که برای آینده برنامه دقیق و با جزئیات دارند، گفت: این توضیحات گواه آن بود که این عزیزان مراحل پیشرفت کشور در عرصه فضایی را گام به گام ترسیم کرده‌اند تا نهایت استفاده را از فضا برای ارتقای قدرت، خلق ثروت، پایش دقیق و کسب اطلاعات مفید برای حوزه‌های کشاورزی، منابع آب، منابع طبیعی، معادن و پایش امنیت به ویژه در مرزها ببریم.

116

بیشتر بخوانید:

 جهش جدید در فناوری فضایی ایران؛ ساخت 30 ماهواره ایرانی

سیگنال‌های ماهواره مهدا دریافت شد

قدرت‌نمایی ماهواره‌های ایرانی در مدار زمین