تهران-ایران پرس: پزشکیان با تاکید بر اینکه برای حل مشکلات باید از اساتید و دانشجویان استفاده کنیم، گفت: رسالت دانشگاه و دانشگاهی این است که کشورمان را در قله علم توانایی و هنر و تکنولوژی قرار بدهد. 

به گزارش خبرگزاری ایران پرس، «مسعود پزشکیان» روز شنبه در مراسم آغاز سال تحصیلی دانشگاه‌ها در جمع دانشجویان دانشگاه تهران افزود: اگر امیدی به آینده کشور داریم، به دانشگاه و دانشگاهیان است. البته طبیعتاً صنعتگران تولید کنندگان یک بال بزرگی برای این کار هستند.

وی افزود: رسالت دانشگاه و دانشگاهی این است که کشور عزیز ما را در قله علم توانایی و هنر و تکنولوژی قرار بدهد. آنچه که ما به دنبال آن هستیم و از دانشجویان و اساتید انتظار داریم حل گرهها و مشکلاتی است که ما در جامعه داریم.

پزشکیان ادامه داد: چه کسی می‌تواند این مشکلات را حل کند، کسی که ذهن خلاق و توانمندی و انگیزه دارد و دلش می‌خواهد ایران و کشورش را به عزت برساند.

رئیس جمهور اظهار داشت: نباید از کسی کمتر باشیم چرا که ما از کسی کمتر نیستیم اینکه می‌گویم وفاق داشته باشیم و دعوا نکنیم مبنای فکری و باور ما است کتاب و قرآن و حسابیست که طبق آن رشد کردیم.

وی افزود: نخبگان و اساتید ما سرمایه‌های گرانمایه این کشورند، ما قدر شما را خواهیم دانست و به شما احترام می‌گذاریم. 

وی تاکید کرد: هر دسته و گروه و جناحی حرف درست را بیاورد ما موظفیم با تمام وجود آن را بپذیریم، اصلأ در مقابل حرف درست ایستادن ظلم است.برادران و خواهران اساتید گرامی بنده اعتقاد دارم دانشگاه می‌تواند به دانشگاه می‌تواند به ما کمک کند.

رئیس جمهور بیان کرد: ما دلمان می‌خواهد بهترین کلاس و بهترین روش آموزشی و ارزیابی را داشته باشیم؛ این کار را خواهیم کرد و شما می‌توانید در این کار به ما کمک کنید، اگر بتوانیم عدالت، روابط بین‌بخشی، مشارکت و تکنولوژی مناسب را به هم وصل کنیم، می‌توانیم هرکاری دلمان خواست در این مملکت انجام دهیم و آن را حل کنیم.

پزشکیان تصریح کرد: هر استاد دانشگاهی می تواند گره ای را باز کند؛ اعم از اقتصاد، کشاورزی، صنعت، فرهنگ، جامعه شناسی و ...، ما در جامعه مشکل داریم؛ ببینیم اگر یک استاد داریم که می تواند مشکل ما را در این سیستم اداری حل کند خب با او قرارداد ببنیدم تا مشکل ما را حل کند.

وی تاکید کرد: ما قطعاً هوای اساتید و کسانی که در این مملکت ماندند و تلاش می‌کنند را خواهیم داشت و هرکاری از دستمان بربیاید برای اصلاح، رشد و تعالی آن‌ها خواهیم کرد.

116