تهران- ایران پرس: نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با تاکید بر لزوم تقویت دیپلماسی خارجی برای پیشبرد منافع کشور گفت: سیاست خارجی در امتداد سیاست داخلی است.

به گزارش خبرگزاری ایران پرس، حجت الاسلام والمسلمین «مصطفی پورمحمدی» نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری روز پنجشنبه در برنامه «میزگرد سیاسی» شبکه سه رسانه ملی با تشریح برنامه های خود در حوزه سیاست داخلی و خارجی گفت: دیپلماسی خارجی برای «دولت قرار» اهمیت ویژه ای دارد.

حجت الاسلام پورمحمدی با بیان این که موضوع سیاست خارجی در همه جوامع بحث بسیار مهم و اساسی است، بیان کرد: انسان ها نیازمند ارتباط در همه حوزه ها و حوزه های پیرامونی هستند.

وی افزود: یک کشور در عرصه های مختلف باید به حیات خود ادامه دهد ابتدا باید به امنیت و پایداری اش و سپس منافع اقتصادی اش توجه کند، نکته دیگر عزت و پرستیژ است. باید با عزت و جایگاه مناسب و شانی ارزنده به حیات خود ادامه دهد.

این نامزد انتخاباتی گفت: یک کشور اگر می خواهد در عرصه های مختلف به حیات خودش ادامه بدهد، باید ابتدا امنیت خود را ایجاد کند، سپس منافع اقتصادی را تامین کند و به معیشت مردم رسیدگی کند.

حجت الاسلام پورمحمدی افزود: بحت دیپلماسی و سیاست خارجی از هر جهت بر هر جامعه ای مهم است و برای ما هم از اهمیت بیشتری برخوردار است و می دانیم سیاست خارجی امتداد سیاست داخلی است.

وی با تاکید بر این که باید امنیت جامعه را برقرار کنیم، اظهار داشت: بدون داشتن یک قدرت و توان مناسب ملی نمی توان از اقتدار دیپلماتیک برخوردار بود و در عرصه خارجی اهداف، منافع، مصالح و امنیت خودمان را باید تامین کنیم از این رو ابتدا برای رسیدن به اهداف دیپلماتیک توان داخلی خود را باید ارتقا ببخشیم.

117

بیشتر بخوانید:

پورمحمدی: با دشمنان بزرگ ایران می‌توان با قدرت مذاکره کرد

مصطفی پورمحمدی؛ نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری