آر ت ب اف:

با گذشت بیش از یک سال از حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی علیه غزه ، شبکه تلویزیونی آر ت ب اف بلژیک در تارنمای خود به بررسی اوضاع غیرانسانی ساکنان بی دفاع این منطقه پرداخته است.

به گزارش آر ت ب اف، اوضاع بهداشتی در باریکه غزه به علت انباشت زباله و فاضلاب بسیار بحرانی و نگران کننده است؛ به طوریکه هنوز جنگ به پایان نرسیده ، سازمان ملل یک پروژه آزمایشی را برای آغاز پاکسازی میلیون‌ها تن زباله راه‌اندازی کرده است زیرا مردم این منطقه با تهدید جدی بیماری های عفونی مواجه هستند.

پس از گذشت یک سال از آغاز جنگ، دو سوم از 163 هزارساختمان موجود در غزه آسیب دیده یا ویران شده است. همه محله ها ناپدید شده اند. تعداد کمی از ساختمان ها  کاملا ویران نشده اند و مردم ناچارند در ویرانه‌ها زندگی کنند و برخی از ساکنان غزه زباله‌ها را برای نیازهای خود تغییر شکل می دهند و از آن استفاده می کنند، البته نه برای ساخت سرپناه بلکه برای سنگ قبر.

ویرانی ها بسیار گسترده هستند و براساس گزارش سازمان ملل، بیش از 42 میلیون تن زباله در این منطقه انباشته شده است به طوریکه میزان این زباله ها یازده برابر هرم بزرگ جیز در مصر (با ارتفاع 147 متر) می باشد.

ساکنان غزه برای جابجایی بر روی ویرانه ها و دور زدن هزارن جسد و بمب منفجر نشده ، از الاغ استفاده می کنند.

کارشناسان سازمان جهانی بهداشت نیز اعلام کرده اند اگر جنگ تمام شود منطقه غزه با همه‌گیری‌های گسترده سرطان و ناهنجاری‌های مادرزادی مواجه خواهد شد.

سازمان ملل نیز اعلام کرده است ، پاکسازی آوار از غزه بیش از یک میلیارد یورو هزینه خواهد داشت؛ اگر جنگ امروز تمام شود، 14 سال طول می کشد تا این منطقه پاکسازی شود.

 آژانس امداد و کار سازمان ملل متحد برای آوارگان فلسطینی (آنروا) نیز به تازگی اعلام کرد که شرایط بهداشتی و زندگی در باریکه غزه غیرانسانی است

و مردم در خطر یک فاجعه بهداشتی قریب الوقوع قرار دارند.

گروه‌های مقاومت فلسطین ۱۵ مهرماه در پاسخ به چندین دهه جنایات رژیم صهیونیستی عملیات «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اسرائیل انجام دادند و این رژیم برای تلافی حملات غافلگیرکننده‌ «طوفان الاقصی» و جبران شکست خود و متوقف ساختن عملیات مقاومت، بطور وحشیانه اقدام به بمباران این منطقه تحت محاصره کرد و پس از مدتی، حملات زمینی خود را آغاز کرد.

تل آویو با تحقیر جامعه بین المللی و نادیده گرفتن قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل برای توقف فوری جنگ و دستورات دیوان بین المللی دادگستری برای اتخاذ تدابیری جهت جلوگیری از اقدامات نسل کشی و بهبود وضعیت فاجعه بار انسانی در غزه همچنان به جنایات نسل کشی علیه ساکنان غزه ادامه می دهد.

 

412