تحلیل؛

ایران پرس: اولاف شولتس صدراعظم آلمان در اظهاراتی در بوندستاگ اعلام کرد: «ما به اسرائیل تسلیحات تحویل داده‌ایم و همچنان تسلیحات بیشتری ارسال خواهیم کرد.»

صدراعظم آلمان این سخنان را در واکنش به انتقاد احزاب مخالف به عدم حمایت لازم از اسرائیل مطرح کرد. در اروپا هیچ کشوری به صراحت و شفافیت آلمان از جنایت صهیونیستها در نوار غزه و لبنان حمایت نکرده و نمی کند. اولاف شولتس از جمله اولین رهبران اروپا بود که پس از عملیات طوفان الاقصی به تل آویو رفت. صدراعظم آلمان در دیدار با نتانیاهو از تجاوز و جنایات صهیونیستها در نوار غزه حمایت کرد.

حمایت آلمان در طول یک سال گذشته از صهیونیستها ادامه داشته حتی با ارسال تسلیحات بیشتر به سرزمینهای اشغالی در کشتار و ویرانی غزه و اکنون لبنان به آنها کمک نیز می کنند. حتی بریتانیا پدرخوانده رژیم جعلی اسرائیل نیز هر از چندگاهی برای حفظ وجهه انسان دوستانه شان خواستار آنش بس و توقف جنگ می شوند یا مکرون رئیس جمهور فرانسه برای خاتمه جنگ از تعلیق ارسال تسلیحات به فلسطین اشغالی سخن گفته است.

دولت آلمان در همین حد هم کنشگری برای پایان دادن به نسل کشی فلسطینیان و اکنون لبنان نداشته و ندارد. وزیر خارجه آلمان به صراحت از حمله به لبنان و کشتار بیرحمانه مردم این کشور حمایت می کند. دولت آلمان چه احزاب چپ و چه احزاب راست میانه خود را بخاطر حادثه هولوکاست مدیون صهیونیستها می دانند و حمایت از اسرائیل سیاست ابدی آنها است.

آنها در اجرای این سیاست چشم خود را روی نقض تمام قوانین بین المللی و موازین بشردوستانه توسط صهیونیستها بسته اند. به اذعان مقامات سازمان ملل و نهادهای مدافع حقوق بشر در غرب صهیونیستها هیچ جنایتی نبوده که در یک سال گذشته در غزه و اکنون لبنان انجام نداده باشند. کشتار جمعی هزاران زن و کودک از جمله آنها است. برای آلمان این جنایات ضد بشری صهیونیستها در چارچوب دفاع از خود مشروع است. اما دفاع مردم فلسطین و لبنان در برابر تجاوز صهیونیستها اقدام تروریستی خوانده می شود.

برای آلمانها مفاهیم بشردوستانه به صهیونیستها که می رسد معنای دیگری دارد و جای ظالم و مظلوم قربانی و متجاوز عوض می شود. عوض شدن جای ظالم و مظلوم در تعریف آنها از مفاهیم بشردوستانه را در واکنش "آنالنا بائربوک"، وزیر امور خارجه آلمان در قبال واکنش ایران به نقض حاکمیت ایران و موشک باران سرزمینهای اشغالی فلسطین قابل توجه است. پس از حملات موشکی ایران به پایگاههای نظامی رژیم صهیونیستی عده ای از مردم آلمان به شادی پرداختند.

وزیر خارجه آلمان در یادداشتی این شادی را مایه شرم دانست. در نگاه وزیر خارجه آلمان نسل کشی فلسطینیان و کشتار هزاران زن و کودک دفاع از خود و قابل توجیه است اما شادی از هدف قرار دادن پایگاههای نظامی صهیونیستها و مرکز فرماندهی نسل کشی فلسطینیان شرم آور است. بازخورد جنایات صهیونیستها در افکار عمومی غرب در آلمان نیز متفاوت از اکثر کشورهای غربی است.

در اکثر کشورهای غربی پس از مدتی مقاومت در برابر مخالفت با اعتراضات ضد صهیونیستی دولتهای غربی مجبور شدن در برابر اعتراضات به شقاوت و جنایت صهیونیستها مقاومت نکنند. روزی نیست که در یک کشور اروپایی و آمریکا تظاهرات و تجمع ضد صهیونیستی در حمایت از مردم فلسطین برگزار نشود. برای اولین بار در طول تاریخ تشکیل رژیم جعلی اسرائیل حمایت از مردم فلسطین و نفرت از صهیونیستها به گفتمانی جهانی تبدیل شده است. اما دولت آلمان همچنان در برابر این موج حمایت از مردم فلسطین و نفرت از صهیونیستهای اشغالگر سرزمین فلسطین ایستادگی می کند. دولت آلمان هنوز اعتراضات به جنایات صهیونیستها در غزه و لبنان را با گاز اشک آور و باتوم پاسخ می دهد.

نویسنده: مرتضی مکی