با نزدیک شدن به انتخابات سراسری در آمریکا، نظرسنجی جدید از اختلاف هفت درصدی به نفع «کامالا هریس» نامزد دموکرات ها در رقابت با «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری پیشین و نامزد جمهوریخواهان حکایت دارد.

به گزارش خبرگزاری ایران پرس، تارنمای نشریه آمریکایی «هیل» با استناد به نظرسنجی دانشگاه «فرلی دیکسون» نوشت: هریس با اختلاف ۵۰ در مقابل ۴۳ درصد در نظرسنجی ملی از ترامپ پیشی گرفته است.

این نتایج نشان داد که ترامپ و هریس به طور برابر مورد حمایت رای دهندگان حزب متبوع خود قرار دارند و هر کدام آنها از حمایت ۹۵ درصدی طرفداران خود برخوردارند.

اما در ارتباط با رای دهندگانی که گرایشی به هیچ از دو حزب دموکرات و جمهوریخواه ندارند، هریس همچنان با اختلاف ۳۸ در مقابل ۳۳ از ترامپ جلوتر است.

نظرسنجی اخیر حاوی اخبار خوبی برای هریس هست هر چند که برخی از کارشناسان علوم راهبردی معتقدند هنوز برای نتیجه گیری در این زمینه در انتخابات ماه نوامبر (آبان) زود است.

رای دهندگان آمریکایی روز سه‌شنبه ۵ نوامبر ۲۰۲۴ (۱۵ آبان ماه ۱۴۰۳) برای انتخاب رئیس جمهوری بعدی آمریکا به پای صندوق‌های رای می‌روند. برنده این انتخابات، دوره چهار ساله ریاست جمهوری را از ژانویه ۲۰۲۵ آغاز خواهد کرد.125