تهران- ایران پرس: بخش‌های دانشجویی، تئاتر تلویزیونی، هویت ملی غزه و فراگیر برای نخستین بار است که در جشنواره چهل و دوم تئاتر فجر برگزار می‌شود. تله‌تئاتر نیز پس از چند سال تعطیلی امسال به جشنواره بازگشته‌ است.

به گزارش خبرگزاری ایران پرس، نشست خبری چهل و دومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر و آیین رونمایی از پوستر این جشنواره روز یکشنبه با حضور کاظم نظری مدیرکل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مهدی حامدسقایان دبیر جشنواره چهل و دوم در تئاترشهر برگزار شد.

دبیر چهل و دومین جشنواره تئاتر فجر گفت: از نیمه مرداد سیاست اصلی جشنواره را تثبیت و ارزش‌های انقلابی، اسلامی، ملی و تاریخی انتخاب کردم. شعار جشنواره نیز امید نشاط و همدلی است.

حامد سقایان با بیان اینکه جشنواره امسال ۱۲ بخش دارد که پنج بخش آن جدید است، توضیح داد: این پنج بخش شامل بخش‌های دانشجویی، تئاتر تلویزیونی، هویت ملی غزه و فراگیر برای نخستین بار است در جشنواره چهل و دوم تئاتر فجر برگزار می‌شود.

وی افزود: امسال در تمام استان ها جشنواره تئاتر داشتیم و در چهار منطقه مسابقه برگزار شد.دبیر چهل و دومین جشنواره تئاتر فجر بیان کرد: در این رویداد ۳۴ نمایش در مسابقه تئاتر ایران خواهیم داشت. ۲۵ نمایش نیز در بخش دانشجویی رقابت می‌کنند و ۳۳ نمایش در بخش خیابانی اجرا می‌شود. همچنین ۱۱ نمایش در بخش رادیو تئاتر رقابت می‌کنند که این بخش از ۲۷ دی آغاز می‌شود. در بخش بین‌المللی نیز کشورهای ارمنستان، یونان، تاجیکستان، عراق و ایتالیا حضور دارند.

حامد سقایان اظهارداشت: بخش هویت ملی به شهدا و قهرمانان ملی همچون سردار قاسم سلیمانی و ملک الشعرای بهار می‌پردازد. این بخش داوری جداگانه دارد. در بخش غزه ۹ نمایش حضور دارند و در بخش فراگیر (معلولان) با کمک سازمان بهزیستی ۲۱ نمایش رقابت می‌کنند.

112

بیشتر بخوانید:

اعلام اسامی فیلم‌های راه یافته به جشنواره چهل و دوم فجر