رم- ایران‌پرس: کشاورزان معترض ایتالیایی با استقرار صدها تراکتور در اطراف  شهر رم، پایتخت ایتالیا، دولت «جورجا ملونی» را برای گرفتن امتیازهای بیشتر تحت فشار قرار دادند. 

به گزارش خبرگزاری ایران پرس، در ادامه اعتراض کشاورزان ایتالیایی به سیاست‌های کشاورزی اتحادیه اروپا، عصر جمعه تعدادی از کشاورزان معترض ایتالیایی به نمایندگی از دیگر کشاورزان با تراکتور و ‌همراه با اسکورت پلیس وارد خیابان‌های مرکزی پایتخت ایتالیا شدند. 

سه کشاورز ایتالیایی در گفت وگو با خبرنگار ایران‌پرس در رم، به قوانین نادرست اتحادیه اروپا برای حفاظت از محیط‌ زیست اعتراض کردند.

این کشاورزان ایتالیایی، افزایش هزینه گازوئیل، مقررات سبز، کاهش یارانه و رقابت ناعادلانه با واردات محصولات کشاورزی ارزان قیمت از کشورهای خارج اتحادیه‌اروپا را مهمترین دلایل نارضایتی خود اعلام کردند. 

درهمین حال، دولت ایتالیا اعلام کرد که تلاش خود را برای بهبود وضعیت کشاورزان انجام خواهد داد. 

این در حالی است که کشاورزان ایتالیایی بر ضرورت ادامه اعتراض‌های خود تاکید کردند.

جمعه‌شب نیز کشاورزان خشمگین ایتالیایی با بیش از 400 دستگاه تراکتور یکی از بزرگ‌راه‌های حومه رم را برای چند ساعت مسدود کردند.

طی سه هفته گذشته کشاورزان در بسیاری از کشورهای اروپایی مانند آلمان، فرانسه، اسپانیا، بلژیک، هلند، لهستان و رومانی در اعتراض به وضعیت دشوار معیشتی خود، شماری از جاده‌ها و بزرگ‌راه‌ها را با تراکتورهای خود مسدود کردند.

116

بیشتر بخوانید:

اعتراض کشاورزان ایتالیایی ضد دولت + ویدئو