سازمان ملل متحد به کشورهای زیمبابوه و تانزانیا برای مقابله با فقر و گرسنگی کمک مالی می‌کند.

به گزارش پارس‌تودی؛ «مایکل دانفورد» نماینده برنامه جهانی غذای سازمان ملل متحد در تانزانیا اعلام کرد، این نهاد برای مقابله با گرسنگی و سوء تغذیه در این کشور، چهار میلیون و 500 دلار کمک مالی اختصاص داده است.

دانفورد گفت، جمع‌آوری بهترین طرح‌ها و یافتن راهی برای اجرای آنها، فعالیت با بهترین کارآفرینان و نوآوران تانزانیا و مدیریت درست و تامین مالی این نوآوری‌ها می‌توانند به رفع گرسنگی و سوء تغذیه کمک کنند.

برنامه جهانی غذای سازمان ملل متحد ابتدای سال 2018 اعلام کرد این نهاد قصد دارد با مقامات تانزانیا برای ورود این کشور به نظام بین المللی سنجش امنیت غذایی همکاری کند تا امکان تسهیل کمک‌های بین‌المللی در صورت بروز قحطی فراهم شود.

سخنگوی برنامه جهانی غذای سازمان ملل متحد نیز از کمک فوری این نهاد بین‌المللی به بیش از یک میلیون تن در زیمبابوه که با خطر قحطی روبه‌رو هستند، خبر داد.

«اشلی بکستروم» Ashley Backstrom، سخنگوی برنامه جهانی غذای سازمان ملل متحد اعلام کرد، با توجه به ادامه خشکسالی و کاهش تولید محصولات کشاورزی در زیمبابوه، این نهاد بین‌المللی آمادگی ارائه کمک فوری و تامین نیازهای غذایی یک میلیون و 135 هزار و 500 نفر در زمان اوج کمبود مواد غذایی را دارد.

خبر این کمک پس از انتشار گزارش «شبکه هشدار گرسنگی» اعلام شد که در آن بر کاهش خطرناک ذخیره مواد غذایی خانواده‌های بسیار فقیر مناطق خشک تاکید شده است. این شبکه هشدار داده است شرایط غذایی فعلی تا مارس سال 2019 ادامه خواهد یافت.

بر اساس گزارشی رسمی در زیمبابوه، از سال 2018 تا 2019، حدود 2 میلیون و 400 هزار نفر با خطر کمبود مواد غذایی روبه رو می‌شوند.

"اورسولا مولر" Ursula Mueller معاون هماهنگ کننده امدادهای فوری سازمان ملل هم  گفت: پنج میلیون و 200 هزار غیرنظامی در مالی به محافظت و کمک‌های بشردوستانه نیاز دارند.

به گفته مولر، بیش از 970 هزار نفر فقط در منطقه موپتی Mopti، چشم انتظار کمک‌های بشردوستانه نیاز هستند.

کل جنوب آفریقا چند سالی است با خشکسالی روبه رو است. علاوه بر آن، درگیری‌ها و ناامنی سبب ایجاد فقر و کمبود مواد غذایی در کشورهای آفریقایی شده است.

مناطق گسترده‌ای از سراسر این منطقه که از جنوب آفریقا تا زامبیا کشیده شده است درجه حرارت بالا و کاهش میزان بارش باران را شاهد بوده و حشرات و آفت‌های محصولات نیز باعث کاهش تولید غلات در سال 2018 شده است.

نبود زیرساخت‌های توسعه‌ای، استفاده نادرست از منابع آب و نبود امکان بازیابی فاضلاب، جمعیت زیاد، فقدان تکنولوژی و استفاده از روش‌های کشت سنتی ازدیگر دلایل قحطی در این مناطق است.

بیشتر بخوانید: 

هشدار برنامه جهانی درباره گسترش قحطی در جنوب قاره آفریقا

هشدار سازمان ملل درباره افزایش خشکسالی در جنوب آفریقا