تهران- ایران پرس: سخنگوی وزارت خارجه تاکید کرد: رژیم صهیونیستی با وجود حمایت‌های همه‌جانبه حامیان از جمله آمریکا، حتی در برابر یک عملیات محدود و مدیریت شده مقاومت نیز توان پیش‌بینی زمان و مکان حمله و قدرت بازدارندگی خود را از دست داده است.

به گزارش خبرگزاری ایران پرس، «ناصر کنعانی» در صفحه شخصی خود در فضای مجازی با اشاره به پیام تبریک و تمجید جنبش حماس به پاسخ منحصربه فرد حزب‌الله لبنان علیه چندین اهداف حیاتی و استراتژیک در عمق رژیم صهیونیستی، نوشت: همانطور که حماس تاکید کرده پاسخ قاطع حزب‌الله ثابت کرد که جنایات دشمن بی‌پاسخ نمی‌ماند.

کنعانی افزود: جنبش جهاد اسلامی فلسطین و انصارالله یمن هم ضمن تبریک عملیات حزب‌الله در عمق اراضی اشغالی، گفته اند پاسخ نیروهای مسلح یمن به تجاوز رژیم صهیونیستی به شهر «الحدیده» نیز در راه است.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی همچنین با اشاره به اینکه رژیم صهیونیستی شاید بتواند برخی از حقایق را درخصوص عملیات روز اربعین حزب‌الله کتمان، تحریف و یا سانسور کند، اما خوب می‌داند که واقعیات موجود عوض نخواهند شد، نوشت: موازنه‌های راهبردی به ضرر رژیم جعلی، تغییرات بنیادین کرده و افسانه شکست ناپذیری ارتش این رژیم مدتهاست به شعاری توخالی تبدیل شده است.

کنعانی مچنین در پایان تاکید کرد که رژیم اشغالگر که همواره توسعه سرزمینی را مدنظر داشت، اکنون باید در درون سرزمین‌های اشغالی از خود دفاع کند و گذر زمان به نفع رژیم صهیونیستی و حامیانش نیست.

حزب الله لبنان صبح روزگذشته (یکشنبه - 4 شهریور) در بیانیه ای اعلام کرد: مرحله نخست پاسخ به ترور «فواد شکر» فرمانده جهادی خود را با موفقیت به پایان رساند و‌ نیروهای حزب الله با شلیک 340 راکت کاتیوشا و نیز حملات پهپادی، با گذر از سامانه‌های پدافندی رژیم صهیونیستی موفق شدند 11 پایگاه و موضع نظامی صهیونیستها و نیز دو هدف اصلی را در شمال تل آویو، هدف قرار دهند.

درپی این پاسخ نظامی حزب‌الله، مقامات رژیم صهیونیستی از گشوده شدن درهای پناهگاه‌ها در تل‌آویو و حیفا در سرزمین های اشغالی و اعلام وضعیت اضطراری خبر داده و رسانه‌های این رژیم نیز اعتراف کردند پس از عملیات اربعین آنها هر لحظه در وحشت و نگرانی به سر می برند.

117