تهران-ایران پرس: سخنگوی وزارت امورخارجه ایران گفت: دفاع مقدس به ایرانیان ثابت کرد که تنها راه حراست از کشور، تمامیت سرزمینی و امنیت ملی در مقابل متجاوزان و حامیان شرور و شیطان صفت آنها، مقاومت و تقویت اقتدار ملی است.

به گزارش خبرگزاری ایران پرس، ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امورخارجه ایران در شبکه اجتماعی "ایکس" نوشت: هفته دفاع مقدس یادآور هشت سال دفاع جانانه شهدای قهرمان و آزادگان و رزمندگان و ایثارگران فداکارِ میهن و مقاومت شجاعانه مردم سرافراز ‎ایران در مقابل رژیمی متجاوز و مورد حمایت همان دولت‌هایی است که اکنون حامی رژیم جنایتکار و تروریست اسرائیل در مقابل ملت بی‌دفاع ‎فلسطین هستند.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی افزود: تجربه گران سنگ ‎دفاع مقدس به ایرانیان ثابت کرد که تنها راه حراست از کشور، تمامیت سرزمینی، امنیت ملی و نیز اسلام عزیز در مقابل متجاوزان و حامیان شرور و شیطان صفت آنها، مقاومت و تقویت اقتدار ملی است و اکنون فرهنگ مقاومت به الگوی بی‌بدیل مقابله مقتدرانه با متجاوزان و اشغالگران در منطقه و جهان تبدیل شده است.

کنعانی تصریح کرد: اکنون دوستی و برادری بین دو کشور و ملت بزرگ، متمدن و همسایه ایران و عراق به الگویی ممتاز از روابط همسایگی تبدیل شده است و می‌تواند پایه‌ و الگویی برای تقویت همکاری بین کشورهای منطقه برای تبدیل منطقه به کانون صلح و آرامش و همکاری برای پیشرفت و توسعه باشد.

امروز (شنبه 31 شهریور)مصادف با سالروز شروع جنگ تحمیلی رژیم بعث عراق با جمهوری اسلامی ایران است.

ارتش متجاوز رژیم صدام در ۳۱ شهریور سال ۱۳۵۹ با این تصور که در مدت یک هفته تهران را فتح خواهد کرد، تهاجم گسترده‌ای را با به کارگیری انواع جنگ افزارها به ایران آغاز کرد.

۳۱ شهریور در تقویم مناسبت ‎های ایران آغاز هفته دفاع مقدس است. در این یک هفته، مراسم مختلفی در سراسر ایران اسلامی برگزار می‌شود.

116