تهران-ایران پرس: سخنگوی وزارت امورخارجه گفت: صلح حقیقی در اجرای عدالت در حق ظالمان و جنایتکاران حاصل می شود.

به گزارش خبرگزاری ایران پرس، ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه در همایش «اسوه های صبوری»به مناسبت روز بین المللی یادبود و احترام به قربانیان تروریسم گفت: امسال در شرایطی این روز را برگزار می کنیم که بزرگترین تروریسم جهان (رژیم صهیونیستی) با حمایت انگلیس و آمریکا در حال جنایت در فلسطین عزیز است.

کنعانی افزود: در هر ساعت ۴ کودک فلسطینی به شهادت می رسند و ۴۰ کودک یتیم می شوند.

وی تاکید کرد: نهادهای بین المللی چشم خود را بسته اند و از کوچکترین اقدامی برای پایان دادن به این جنایت ۸۰ ساله دریغ می کنند.

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: چه کسانی داعش را بوجود آوردند و آنها را به جان کشورها انداخته اند؟ تسلیحات گروهک های تروریستی و رژیم اسرائیل را چه کسی تامین می کند؟

وی یادآور شد که تروریست ها در ایران هزاران نفر را شهید کرده و در یک اقدام ۷۲ نماینده ملت را به شهادت رسانده و اکنون در حمایت آمریکا و اروپا زندگی می کنند.

کنعانی بیان کرد: تروریسم دولتی و سازمان یافته رژیم صهیونیستی دانشمندان برجسته هسته ای ما را که تلاش برای اهداف صلح آمیز انرژی هسته ای بودند به شهادت رساندند.

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: در اقدامی پست و با نقض تمامی مقررات بین المللی شهید سلیمانی را در عراق و حین انجام ماموریت دیپلماتیک و شهید اسماعیل هنیه را که میهمان ما بودند به شهادت رساندند.

کنعانی افزود: حمله به اماکن مذهبی در ایران و سرنگون کردن هواپیمای مسافری از اقدامات ننگین آمریکاست که هیچ گاه از حافظه تاریخی ملت ایران پاک نمی شود.

وی تصریح کرد: دولت آمریکا از تروریسم سازمان یافته رژیم صهیونیستی حمایت می کند. جامعه جهانی باید هر چه سریع تر نسبت به توقف نسل کشی در غزه و بازسازی فلسطین اقدام کند.

سخنگوی وزارت امور خارجه تاکید کرد: ایران در مسیر مبارزه با تروریسم خود را در کنار همه ملت هایی می بیند که قربانی تروریسم بوده و صادقانه موافق مبارزه با تروریسم هستند.

کنعانی در پایان گفت: دولت، دستگاه قضایی و دستگاه دیپلماسی ایران در مسیر احقاق حقوق خانواده های رنج دیده ترور و مجازات عاملان و آمران تروریسم از هیچ اقدامی دریغ نخواهد کرد.

116