به گزارش خبرگزاری ایران پرس ؛ سخنگوی وزارت امورخارجه ایران اعلام کرد که آمریکا با اقدام غیرقانونی مصادره و فروش سهام پالایشگاه "سیتگو" ونزوئلا که جزء اموال و دارایی‌های این کشور به شمار می رود ، حقوق بین‌الملل را نقض کرده است.

"ناصر کنعانی" سخنگوی وزارت امورخارجه ایران گفت : مقاومت و پایداری شجاعانه و هوشمندانه ونزوئلا در برابر تحریم‌های ظالمانه یکجانبه آمریکا که باعث ناکامی و شکست برنامه‌های سیاسی کاخ سفید در محافل بین‌المللی در قبال ونزوئلا شده است، آمریکا را بر آن داشت تا به انتقام از ونزوئلا و سرقت اموال مردم این کشور روی بیاورد.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی ایران بر حمایت قاطع ایران از دولت و ملت ونزوئلا در دفاع از حقوق مشروع و قانونی خود تأکید کرد.

دولت ونزوئلا در بیانیه‌ای رسمی، روند سلب مالکیت و خلع ید شرکت "سیتگو" از طریق "یک روند قضایی فروش اجباری سهام، به وضوح بر خلاف قانون" را به شدت محکوم کرد.

دولت ونزوئلا اعلام کرد که اقدام آمریکا در فروش اجباری سهام شرکت "سیتکو" تخطی آشکار از هنجارهای حاکم بر همزیستی مسالمت‌آمیز میان کشورها و در هماهنگی آشکار با عوامل گوش به فرمان دستورات واشنگتن بوده است.

خورخه رودریگز رئیس پارلمان ونزوئلا نیز فروش سهام شرکت نفتی ونزوئلایی سیتگو مستقر در آمریکا را "چپاول مفتضحانه" توصیف کرد.

۲۲