آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد طرح ساخت بیش از ۵ هزار و ۵۰۰ واحد شهرکسازی جدید رژیم صهیونیستی را محکوم کرد و آن را نقض آشکار قوانین بین المللی و قطعنامه های سازمان ملل دانست.

شورای عالی برنامه ریزی و ساخت رژیم صهیونیستی روز دوشنبه احداث پنج هزار و ۶۲۳ واحد شهرکسازی جدید در کرانه باختری را تصویب کرد.

به گزارش خبرگزاری ایران‌پرس، فرحان حق معاون سخنگوی سازمان ملل روز چهارشنبه گفت که دبیرکل سازمان ملل متحد، پیشبرد طرح‌ ساخت بیش از ۵۵۰۰ واحد شهرک سازی جدید را در «کرانه باختری اشغالی» محکوم می کند.

آنتونیو گوترش بار دیگر از دولت اسرائیل خواست که توسعه شهرک‌ سازی‌ها در سرزمین‌های اشغالی فلسطین را فوری و بطور کامل متوقف کند و به تعهدات قانونی خود در این زمینه کاملاً احترام بگذارد.

با وجود مخالفت‌های جهانی با شهرک‌سازی‌ها و اشغالگری‌های رژیم صهیونیستی، این رژیم در دهه‌های گذشته بر غصب و مصادره بیشتر شهروندان فلسطینی و احداث شهرک‌های صهیونیست نشین در کرانه باختری از جمله شهر اشغالی قدس افزوده است.

شورای امنیت سازمان ملل اواخر سال ۲۰۱۶ با صدور قطعنامه ۲۳۳۴ بار دیگر هرگونه ساخت و ساز رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی فلسطین را غیرقانونی اعلام و بر ضرورت تخلیه فوری تمامی شهرک‌های صهیونیستی احداث شده در کرانه باختری تاکید کرد.

رژیم صهیونیستی بارها این قطعنامه را نقض کرده و نه تنها شهرک‌سازی را متوقف نکرده، بلکه آن را شدت بخشیده است.125