میلیون‌ها نفر از ملت یمن بعد از ظهر امروز جمعه بار دیگر در همبستگی و حمایت از مردم غزه راهپیمایی برگزار کردند.

به گزارش خبرگزاری ایران پرس، درا دامه تظاهرات میلیونی یمنی‌ها، امروز جمعه نیز میلیون‌ها یمنی در صنعا و صعده در حمایت از فلسطین راهپیمایی برگزار کردند.

راهپیمایی کنندگان یمنی با این حضور بر موضع ثابت، اصولی، اخلاقی و دینی خود در قبال کمک به فلسطین در برابر تجاوزات رژیم صهیونیستی تاکید کردند.

ملت یمن همچنین تجاوزات آمریکا و انگلیس به این کشور به دلیل حمایت ارتش یمن از ملت فلسطین و تحمیل محاصره دریایی به رژیم صهیونیستی را محکوم کردند.

یمنی‌ها با سر دادن شعارهایی از قبیل «ای غزه ای فلسطین همه یمنی‌ها با شما هستند» و «ای اهالی غزه شما تنها نیستید» تداوم حمایت خود از ملت فلسطین و مقاومت دلیرانه آنها را اعلام کردند.

ملت یمن در پایان این اجتماع عظیم با صدور بیانیه‌ای تاکید کردند: ما از همه ملت‌ها می‌خواهیم که موضع شرافتمندانه‌ای اتخاذ کنند و بر حاکمان خود فشار بیاورند تا از حمایت از رژیم اشغالگر دست بردارند.

در این بیانیه تاکید شده است: راهپیمایی‌ها، تظاهرات، رویدادها و فعالیت‌های مختلف ما در حمایت از برادرانمان در فلسطین بدون توقف ادامه خواهد یافت.

در این بیانیه همچنین آمده است: عملیات نیروهای مسلح خود برای هدف قرار دادن کشتی‌های اسرائیلی، آمریکایی و انگلیسی تا پایان تجاوز و رفع محاصره غزه را تبریک می‌گوییم.

آمریکا و انگلیس بامداد ۲۱ دی ماه در پی قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل، حمله به مواضع انصارالله یمن را آغاز کردند.

این حملات پس از آن انجام شد که ارتش یمن طی هفته‌های گذشته در حمایت از مقاومت ملت فلسطین در نوار غزه چند کشتی صهیونیستی یا کشتی‌های عازم سرزمین‌های اشغالی را در دریای سرخ و تنگه باب‌المندب هدف قرار داد.

نیروهای ارتش یمن متعهد شده‌اند تا زمانی که رژیم اسرائیل حملات خود به غزه را متوقف نکند، حملات به کشتی‌های این رژیم یا کشتی‌های عازم سرزمین‌های اشغالی را در دریای سرخ ادامه خواهند داد.

نیروهای ارتش یمن تاکید کرده‌اند که کشتیرانی در خیلج عدن و دریای سرخ برای سایر کشتی ها آزاد است و آنها از امنیت کامل برخوردار هستند.