گروهی از شهرک نشینان صهیونیست تحت حمایت نظامیان اشغالگر صهیونیست به محوطه مسجد الاقصی یورش بردند.

به گزارش ایران پرس، درهمین حال دهها تن از طلاب علوم دینی فلسطینی در حالی که نظامیان اشغالگر صهیونیست برای دومین روز متوالی مانع از ورود فلسطینیان به محوطه مسجد الاقصی شدند، در کنار درهای مسجد الاقصی نماز صبح برگزار کردند.

گروهی از شهرک نشینان صبح دوشنبه درحالی که از سوی نیروهای نظامی صهیونیست حمایت می شدند، برای اولین بار بعد از عملیات قدس در روزجمعه گذشته که منجر به کشته شدن 3 فلسطینی و کشته شدن 2 پلیس اسرائیلی (صهیونیستی) شد وارد محوطه مسجد الاقصی شدند.

بنابراین گزارش، بعد ازعملیات قدس نیروهای نظامی اشغالگر صهیونیستی درهای مسجد الاقصی را بستند و به طلاب علوم دینی و روحانیون مسلمان اجازه ورود به محوطه مسجد الاقصی ندادند.

درهمین حال دهها تن از طلاب دینی نماز صبح را درمیان اقدامات امنیتی اشغالگران در کنار درهای مسجد الاقصی برگزار کردند.

نیروهای نظامی رژیم صهیونیستی روزیکشنبه به طور محدود درهای مسجد الاقصی را به روی نمازگزاران بازکردند.

این اقدام درحالی صورت می گیرد که رژیم صهیونیستی از روزجمعه گذشته و به دنبال عملیات 3 جوان فلسطینی، درهای این مسجد را به روی نمازگزاران فلسطینی بسته و حتی اجازه نماز خواندن و اذان گفتن در این مسجد را هم نمی دهد.

الجزیره در ادامه این گزارش همچنین از درگیری شب گذشته فلسطینیان با نیروهای اشغالگر رژیم صهیونیستی خبر داد و اعلام کرد، در حمله و یورش نظامیان اشغالگر که قصد داشتند فلسطینیان را از محوطه باب الاسباط دور کنند درگیری به وجود آمد و چند تن از فلسطینیان زخمی شدند.

این درگیری ها زمانی رخ داد که پلیس رژیم صهیونیستی در حمایت از برخی شهرک نشینان زن که برای یورش به مسجد الاقصی تجمع کرده بودند به فلسطینیان حمله کردند.

«عدنان الحسینی» استاندار قدس خواستار بازنگری در وضعیت مسجد الاقصی شد و تاکید کرد که نیروهای اشغالگر رژیم صهیونیستی در زمان بستن درهای مسجد الاقصی از چاه هایی که در محوطه وجود دارد با نردبان پایین رفتند و به اعتقاد وی آنان در جستجوی راهی برای تکمیل عملیات حفاری در زیر مسجد الاقصی هستند.

«محمد حسین» مفتی فلسطین همچنین گفت که وی با چند تن از کارشناسان برای اطلاع از آنچه که اشغالگران رژیم صهیونیستی در زمان بستن درهای مسجد الاقصی در این مکان انجام داده اند، بررسی خواهد کرد.

بازداشت سه فلسطینی در سرزمینهای اشغالی

نظامیان صهیونیست سه فلسطینی را در سرزمینهای اشغالی بازداشت کردند.

نظامیان صهیونیست امروز (دوشنبه) با حمله به شهرک السموع در جنوب الخلیل دو فلسطینی را بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل کردند.

همچنین یک جوان دیگر در شهر بیت ریما در شمال غرب رام الله توسط نظامیان صهیونیستی ربوده شد.

رژیم اشغالگر روز دوشنبه در ادامه فشار بر فلسطینیان، منزلی را در روستای زعیم در شرق قدس اشغالی تخریب کرد.

صهیونیست‌ها برای دستیابی به اهداف توسعه‌ طلبانه خود، روزانه به مناطق مختلف فلسطین حمله و فلسطینیان را بازداشت می‌‌کنند. 

براساس آمارهای گروه حقوق بشر «الضمیر» فلسطین، حدود هفت هزار فلسطینی در بدترین شرایط در زندان‌های رژیم صهیونیستی محبوس هستند.116/110 

بیشتر بخوانید:

تشویق شهرک‌نشینان صهیونیست برای حمله به مسجدالاقصی

هتک حرمت مسجدالاقصی توسط شهرک‌نشینان صهیونیست

مسجدالاقصی همچنان آماج حملات شهرک نشینان صهیونیست