رئیس‌جمهوری کشورمان امروز(پنجشنبه) در پیامی عید قربان را به سران کشورهای اسلامی تبریک گفت.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری، حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور، در پیام‌های جداگانه‌ای، فرارسیدن عید سعید قربان؛ عید والاترین تجلی ایثار و بندگی در برابر پروردگار متعال را به سران کشورهای اسلامی تبریک گفت.

حجت‌الاسلام روحانی در این پیام تصریح کرد: «امیدوارم در آستانه این عید خجسته و با بهره‌گیری از الطاف بیکران الهی و با تلاش و کوشش مضاعف تمامی دولت‌ها و اندیشمندان اسلامی، صلح و آرامش را به کشورهای اسلامی بازگردانیم، خشونت، جنگ و تروریسم را که میراث قدرتمندان برای مظلومان مناطق بحران‌زده است از کشورهای اسلامی دور نماییم و چهره زیبای اسلام محمدی(ص) را که دین رحمت، صلح، تفاهم، همزیستی مسالمت‌آمیز و عدالت است، به جهان معرفی کنیم».

رئیس‌جمهور در بخش پایانی این پیام از خداوند متعال، صلح، عدالت، دوستی، برادری و پیشرفت و آبادانی را برای تمامی ملل اسلامی مسئلت کرده است.

جهانگیری عید قربان را به همتایان خود در کشورهای اسلامی تبریک گفت

معاون اول رییس جمهوری ایران هم در پیام هایی جداگانه، فرا رسیدن عید سعید قربان را به همتایان خود در کشورهای اسلامی تبریک گفت.

«اسحاق جهانگیری» معاون اول رئیس جمهوری ایران روز پنجشنبه در این پیام ابراز امیدواری کرد: در آستانه عید قربان، با استعانت از ذات اقدس الهی و با بهره گیری از رهنمودهای پیامبر اکرم (ص)،‌ صلح، آرامش، همدلی و همبستگی در میان کشورهای اسلامی گسترش پیدا کند.

جهانگیری همچنین ابراز امیدواری کرد کشورهای اسلامی بتوانند با همبستگی ، آثار ناشی از جنگ، خشونت و تروریسم را از تمامی سرزمین های اسلامی پاک کنند.

فردا؛ دهم ماه ذی‌الحجه مصادف با یکم سپتامبر روز عید قربان، عید بزرگ مسلمانان جهان است. 113/110

بیشتر بخوانید:

روحانی روز ملی اوکراین را تبریک گفت

روحانی روز ملی چاد را تبریک گفت