نشست شورای وزیران خارجه کشورهای عضو بریکس امروز دوشنبه در شهر نیژنی نووگورود روسیه با گرفتن عکس دسته جمعی وزیران آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری ایران پرس، نشست وزیران امور خارجه کشورهای عضو گروه بریکس با حضور علی باقری سرپرست وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و دیپلمات‌های ارشد ۹ کشور دیگر عضو این گروه در نیژنی نووگورود روسیه آغاز شد.

در ابتدای این نشست سرگی لاوروف وزیر خارجه روسیه به عنوان میزبان، به اعضا خوش آمد گفت و درخواست کرد تا اعضای بریکس به احترام شهید آیت‌الله رئیسی و شهید امیرعبداللهیان بایستند.

با توجه به راهبرد دولت سیزدهم در پیوستن به همگرایی های مهم منطقه ای، نظیر شانگهای، اتحادیه اقتصادی اوراسیا و بریکس، شرکت در این نشست به عنوان اولین اجلاس وزیران امور خارجه بریکس که جمهوری اسلامی ایران در سطح یک عضو رسمی در آن شرکت می کند، از اهمیت ویژه‌ای برای کشورمان برخوردار می باشد.

علی باقری‌کنی یکشنبه شب به منظور شرکت در نشست وزیران امور خارجه کشورهای عضو گروه بریکس تهران را به مقصد نیژنی نووگورود ترک کرد.

در نشست وزیران امور خارجه کشورهای عضو گروه بریکس علاوه بر سرپرست وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، دیپلمات‌های ارشد ۹ کشور دیگر عضو این گروه حضور خواهند داشت.

این اولین اجلاس وزاری امور خارجه بریکس است که جمهوری اسلامی ایران به عنوان یک عضو رسمی در آن شرکت می‌کند.

116

بیشتر بخوانید:

موضوعات دوجانبه محور گفتگوی سرپرست وزارت خارجه با دستیار ویژه پوتین

سرپرست وزارت امورخارجه با وزیر خارجه چین دیدار کرد

نشست وزیران‌خارجه بریکس در روسیه با حضور فعال ایران

باقری: حضور ایران در مجموعه بریکس نشان دهنده جایگاه تهران در نظام چندجانبه گرایی است