دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب ، با اشاره به نقش مهم وحدت در تامین منافع عمومی جامعه گفت ، دموکراسی غربی منشاء وحدت اعتباری و ناپایدار در جامعه است.

به گزارش ایرنا،  آیت الله "محسن اراکی" دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی روز پنجشنبه در آیین رونمایی از کتاب بررسی سیره اخلاقی تربیتی امام موسی صدر در قم افزود، آنچه دموکراسی غربی برای انسان پدید می آورد، وحدت اعتباری یعنی وحدت یک اجتماع در قالب قرارداد است که عده ای در چهارچوب قانون اساسی یا قانون های نانوشته دیگر دور هم جمع شوند و بر مبنای آن کشور و ملت واحد نیز تعریف شود.

دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب افزود: مبنای اتحادی که مبتنی بر این قرار داد شکل می گیرد، منافع مشترک است و از این رو همواره در معرض آسیب قرار دارد؛ زیرا اعضا تا زمانیکه منفعتشان ایجاب کند به آن جامعه  خدمت می کنند و شکسته شدن ارزشها برای آنها مهم نیست.

آیت الله اراکی با بیان اینکه در آیه ها و روایت های اسلامی فارغ از وحدت اعتباری وحدت دیگری که تضمین کننده امنیت و منافع پایدار جوامع است، نیز معرفی شده است، گفت: این نوع وحدت یک وحدت حقیقی است، که در سایه پذیرش فرمانروایی خداوند شکل می گیرد.

دبیر کل مجمع تقریب مذاهب همچنین با اشاره به شخصیت والای امام موسی صدر او را از نوادر دوران معاصر توصیف کرد و افزود: امام موسی صدر با وجود آشنا نبودن با زبان و فرهنگ لبنان توانست به گونه ای عمل کند، که حتی مسیحیان و پیروان سایر ادیان به  اسلام گرایش پیدا کنند.

امام موسی صدر موسس حزب اَمل و حرکت المحرومین لبنان 25 اوت 1978 به همراه "محمد یعقوب" و "عباس بدرالدین" به دعوت رسمی معمر قذافی دیکتاتور معدوم لیبی به این کشور رفت و روز 31 همان ماه با دو همراهش ناپدید شد. 114/111