فرحان حق معاون سخنگوی سازمان ملل

فرحان حق معاون سخنگوی سازمان ملل اعلام کرد، با ادامه حملات هوایی رژیم اسرائیل، صدها نفر از جمله کودکان زیر آوار گرفتار شده اند.

به گزارش خبرگزاری ایران پرس، فرحان حق روز جمعه در جمع خبرنگاران افزود: بیمارستان ها مملو از بیماران هستند و بسیاری در انتظار درمان هستند.

وی تصریح کرد: غزه اکنون به مدت ۱۰ روز است، در خاموشی کامل برق قرار دارد.

به گفته وزارت مسکن غزه، از ۷ اکتبر، حداقل ۳۰ درصد از کل واحدهای مسکونی در نوار غزه ویران، غیرقابل سکونت یا آسیب دیده اند.

پیش از این، خالد خیاری دستیار دبیرکل سازمان ملل اعلام کرد که وضعیت در "اراضی اشغالی فلسطین خطرناک و در حال تشدید" بوده و نیاز فوری به پایان دادن "خشونت وحشتناک" و "آتش بس فوری بشردوستانه " است.

همچنین «راوینا شمداسانی» سخنگوی دفتر حقوق بشر سازمان ملل روز جمعه اعلام کرد که از وخامت وضعیت حقوق بشر در کرانه باختری اشغالی، "به شدت نگران" است.

نظامیان رژیم اشغالگر قدس در بیش از هفت دهه گذشته، روزانه به شهرها، روستاها و اردوگاه های پناهجویان فلسطینی در کرانه باختری، قدس و باریکه غزه حمله می کنند و علاوه بر سلب آرامش و امنیت مردم مظلوم فلسطین، موجب شهادت و زخمی شدن هزاران فلسطینی شده و بیش از 5 هزار فلسطینی را نیز در بدترین شرایط زندانی کرده اند.

تداوم رویکرد نژادپرستانه رژیم صهیونیستی و کشتار مردم مظلوم فلسطین موجب شد مقاومت فلسطین 7 اکتبر 2023 در عملیات «طوفان الاقصی» ضربات سنگین و جبران ناپذیری را به این رژیم وارد کند و دست کم دوهزار صهیونیست را به هلاکت برساند.

از این رو، رژیم صهیونیستی برای جبران شکست سهمگین خود به کشتار غیرنظامیان و مردم مظلوم فلسطین روی آورده و با هدف قراردادن اماکن مسکونی، درمانی، مساجد و مکان های تجمع آوارگان فلسطینی در غزه بیش از چهار هزار فلسطینی که بیشتر آنها کودک و زن هستند را به شهادت رسانده است.

بنابر اعلام وزارت بهداشت فلسطین تا امروز جمعه، چهار هزار و137 فلسطینی شهید و بیش از 13 هزار نفر در این حملات مجروح شده اند. 125