رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین(حماس) گفت: ایران همواره حامی امت اسلامی به ویژه ملت فلسطین بوده است.

به گزارش ایران پرس، اسماعیل هنیه امروز شنبه در سخنرانی که به صورت ویدئو کنفرانس در سی و دومین نشست بین المللی وحدت اسلامی در تهران پخش می شد، افزود: دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا حق ندارد قدس و حتی یک وجب از خاک فلسطین را به دشمن اسرائیلی بدهد. 

رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس، با بیان اینکه ملت فلسطین در هر جایی که باشد اجازه نخواهد داد معامله قرن عملی شود، تصریح کرد: تلاش ها برای یهودی سازی و قرار دادن فلسطینی ها در برابر عمل انجام شده، چیزی را از تاریخ و جغرافیا تغییر نخواهد داد.

وی، مقاومت در برابر اشغالگران را عامل وحدت امت اسلامی و فلسطینی ها دانست و گفت: هدف همه فلسطینی ها فقط آزادسازی سرزمین شان است و آنها با هر کسی که از تحقق این هدف حمایت کند، تعامل خواهند داشت.

اسماعیل هنیه تاکید کرد: محور روابط فلسطین با امت اسلامی، دفاع از فلسطین و بازگرداندن آن است، حق بازگشت آوارگان فلسطین، حق مقدسی است که هرگز چشم پوشی از آن یا تعرض به آن را نخواهیم پذیرفت.

رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس، با تاکید بر اینکه مقاومت تنها گزینه پس گرفتن سرزمین های اشغالی است، خاطر نشان کرد: با ادامه طرح صهیونیست ها برای نابودی آرمان فلسطین، مسئله فلسطین در مرحله دشواری قرار دارد و دعوت می کنیم تا ائتلافی با مشارکت همه طرف ها برای مقابله با توطئه های دشمن تشکیل شود.

وی با اشاره به اجرای راهبردی دشمن صهیونیستی علیه قدس، ابراز امیدواری کرد: در نشست تهران راهبردی برای مقابله با توطئه های خطرناک رژیم صهیونیستی تدوین شود.

شیخ نعیم قاسم: آمریکا، اسرائیل و عربستان علیه آرمان فلسطین متحد شده اند

شیخ نعیم قاسم معاون دبیرکل حزب الله لبنان هم در سخنرانی خود در سی و دومین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی در تهران گفت: مثلث آمریکا، اسرائیل و عربستان علیه فلسطین و قدس با یکدیگر همکاری می کنند.

نعیم قاسم، هدف از اشغالگری اسرائیل در فلسطین را ضربه زدن به منطقه و جلوگیری از پیشرفت و توسعه آن دانست و تاکید کرد: اسرائیل کانون شرارت و فتنه انگیزی است. 

معاون دبیرکل حزب الله لبنان، تصریح کرد: اگر می خواهیم از این شرایط رها شویم و آینده نسل هایمان را تامین کنیم، باید درباره قدس متحد شویم. استکبار آمریکایی، راس هرم ظلم، استبداد و جنایت در جهان قرار دارد. 

وی خاطرنشان کرد: قدس قابل تقسیم شدن به قدس شرقی و غربی نیست و سرزمین فلسطین هم قابل تقسیم شدن نیست. وحدت تنها راه مقابله با فتنه انگیزی مذهبی است.

سی و دومین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی صبح امروز(شنبه) با حضور رئیس جمهوری کشورمان در سالن اجلاس سران آغاز شد.

در کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی امسال که با شعار «قدس؛ محور وحدت امت» برگزار شده است، بیش از سیصد اندیشمند، سیاستمدار و هنرمند برجسته از صد کشور جهان حضور دارند. 113/110

بیشتر بخوانید:

هفته وحدت؛ تجلی پیوندهای وحدت آفرین

آیت‌الله اراکی: آمریکا و متحدان منطقه‌ای آن در برابر جبهه مقاومت شکست خورده‌اند

روحانی در کنفرانس وحدت اسلامی: شرایط امروز منطقه، مورد انتظار جامعه اسلامی نیست+ ویدئو