تهران-ایران پرس: بزرگترین رویداد فرهنگی، تاریخی و بین المللی «سرزمین تمدن‌ها» افتتاح شد.

به گزارش خبرگزاری ایران پرس، مراسم افتتاحیه رویداد فرهنگی، تاریخی و بین‌المللی «سرزمین تمدن‌ها» با حضور شخصیت‌های برجسته کشورهای حوزه مقاومت و با حضور شهردار تهران، رئیس شورای شهر، تنی چند از نمایندگان مجلس و سفرای کشورهای حوزه مقاومت‌ و خانواده‌های شهید رئیسی و امیرعبداللهیان، با ارائه آثار تاریخی و فرهنگی کشورهای حوزه مقاومت به همت شهرداری تهران در محل برج میلاد تهران آغاز به کار کرد.

در این مراسم جمیله علم الهدی، همسر رئیس‌جمهور شهید گفت: امیدواریم این جریان فرهنگی توسعه پیدا کند و نشان دهد برخلاف این تصور که مقاومت جنبه نظامی دارد، دارای جنبه های فرهنگی نیز می‌باشد.

وی افزود: آشنایی با تمدن‌های کهن بشری با ادیان توحیدی و حرکت انبیاء الهی عمده هدفی است که در کنار بزرگداشت چهره‌های مقاومت در این رویداد دنبال می‌شود.

علیرضا زاکانی، شهردار تهران در این مراسم گفت: در نظام کنونی جهان شاهد تغییر معادلات هستیم، منطقه غرب آسیا هویت تمدنی کهنی داشته و  امروز نیزکارکرد آن در حوزه مقاومتی بسیار برجسته شده که گوشه ای از این هویت در این رویداد باز نمایی خواهد شد.

زاکانی افزود: ایران، عراق، یمن، سوریه، لبنان و فلسطین با محوریت آزادی  قدس شریف کنار هم قرار گرفتند.

شهردار تهران تصریح کرد: غرب آسیا با مقاومت رنگ و روی دیگری یافته و اسرائیل غاصب، نماینده ظلم و ستم در حال افول است. امیدواریم با برگزاری این رویداد گوشه‌ای از رنج و مقاومت مردم این کشورها را به نمایش بگذاریم.

همزمان با این رویداد نمایش آیینی «سوگواره منظومه خورشید» به مدت ۱۰ شب اجرا خواهد شد.

نمایشگاههای این رویداد فرهنگی تاریخی از ۵ مرداد لغایت ۲۶ مرداد همه روزه از ساعت ۱۷ تا ۲۴ میزبان بازدیدکنندگان محترم خواهد بود.

116