حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران با بیان اینکه مقاومت منطقه در بهترین شرایط خود قرار دارد، به رهبران مقاومت فلسطینی برای ثبت پیروزی جدید در غزه تبریک گفت.

به گزارش خبرگزاری ایران پرس، حسین امیرعبداللهیان شامگاه یکشنبه در مراسم گرامیداشت چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در دمشق گفت: بسیار خرسندیم که روابط تهران و دمشق به سرعت در حال پیشرفت است و مایلم در جمع شما تاکید کنم که امروز مراسم سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران در حالی برگزار می‌شود که شاهد نسل کشی مردم غزه توسط رژیم صهیونیستی هستیم.

وزیر امور خارجه ایران تصریح کرد: به رهبران مقاومت فلسطینی تبریک می گوییم بخاطر اینکه این مقاومت توانست در این مدت پیروزی جدیدی را در غزه به ثبت برساند.

امیرعبداللهیان در پایان خاطرنشان کرد: در دیدارهایی که با رهبران مقاومت لبنان و فلسطین در بیروت داشتم، دریافتم که آنها در بهترین شرایط خود قرار دارند و بدون تردید پیروزی غزه بسیار نزدیک و پایان نتانیاهو و جنایتکاران صهیونیستی نزدیکتر است.

حسین امیرعبداللهیان که به منظور دیدار با مقامات سوریه در این کشور حضور دارد، شامگاه یکشنبه با برخی از مسؤولان گروه‌های مقاومت فلسطین دیدار و پیرامون تحولات غزه و لزوم توقف جنایات و نسل کشی رژیم صهیونیستی در کرانه باختری و غزه گفت‌وگو کرد.

پیش از این نیز، امیرعبداللهیان با بشار اسد رئیس جمهور، فیصل مقداد وزیر امور خارجه سوریه دیدار و تبادل نظر داشت.

حضور در نشست خبری مشترک با وزیر خارجه سوریه و سخنرانی در مراسم سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی از دیگر برنامه‌های امیرعبداللهیان در این سفر بود.125