اندیشمند مسلمان کنیایی با تبریک فرا رسیدن میلاد پیامبر اکرم (ص)، هفته وحدت، را عامل نزدیکی و الفت مسلمانان با یکدیگر دانست.

 "عباس جمعه" در مصاحبه با خبرنگار ایران پرس در حاشیه کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی، مذاکره درباره امور تاثیر گذار در وحدت و مبارزه با جریانهای تفرقه انگیز میان مسلمانان را از مهمترین رسالتهای برگزاری این کنفرانس دانست. 

وی ضمن آرزوی موفقیت برای دست اندرکاران برگزاری کنفرانس وحدت اسلامی، بر لزوم برگزاری رویداد مشابه در کشورهای آفریقایی به منظور افزایش آگاهی مردم این کشورها نسبت به ضرورت وحدت بین مسلمانان تاکید کرد.

عباس جمعه همچنین ضمن تاکید بر موارد مشترک بین تمامی مسلمانان جهان از جمله قبله واحد، روزه گرفتن در ماه مبارک رمضان و شرکت در مراسم حج، اختلافات را بسیار ناچیز خواند و مسلمانان را به صرفنظر از این اختلافات جزئی دعوت کرد.

در همین راستا، عباس جمعه همچنین از مبلغان مسلمان در سراسر جهان خواست تا در مساجد و اجتماعات در ترویج و اشاعه مفهوم صلح بکوشند.

وی در پایان، ضمن تاکید بر لزوم مبارزه همه مسلمانان با تروریسم، برگزاری سخنرانیهای آگاهی بخش را یکی از شیوه های موثر مبارزه با تروریسم دانست و تروریسم را مایه ناآرامی و مصائب کل بشریت توصیف کرد.

سی‌امین دوره کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی روز پنجشنبه به مدت سه روز و با شعار وحدت و ضرورت مقابله با گروه‌های تکفیری در تهران آغاز به کار کرد.

بیش از 300 میهمان ایرانی و خارجی در این کنفرانس به بررسی مسائلی همچون ضرورت مقابله با جریان‌های تکفیری می پردازند.