رئیس جمهوری ایران در نشست خبری با امیر قطر:

رئیس جمهوری ایران با بیان اینکه امنیت منطقه امنیت همه مسلمانان است، تاکید کرد: اهداف پلید رژیم صهیونیستی، ایجاد ناامنی و گسترش بحران در منطقه است.

به گزارش خبرگزاری ایران پرس، «مسعود پزشکیان» رئیس جمهوری ایران در نشست خبری مشترک با «تمیم بن حمد آل ثانی» امیر قطر تاکید کرد که ایران به دنبال جنگ نیست بلکه این اسرائیل است که ما را وادار می‌کند عکس‌العمل نشان دهیم.

رئیس جمهوری ایران با بیان اینکه اسرائیل مهمان ما را در تهران و در روز تحلیف ترور کرد، اظهار داشت: به ما گفتند شما صبر کنید ما می‌خواهیم صلح برقرار کنیم و ما نیز به‌ خاطر صلح، صبر کردیم ولی این رژیم به‌جای اینکه دست از کشتار بردارد، به جنایات خود در غزه و لبنان ادامه داد.

پزشکیان تاکید کرد: اگر رژیم صهیونیستی بخواهد طور دیگری برخورد کند، پاسخ محکم‌تری خواهیم داد و این چیزی است که جمهوری اسلامی به آن پایبند است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر اینکه ایران به ‌دنبال توسعه روابط با قطر است، تصریح کرد: اراده مشترک ۲ کشور در ارتقای سطح همکاری‌ها است.

رئیس‌جمهور گفت: امیدوارم مذاکرات و همکاری‌هایی که بین دو ‌کشور صورت خواهد گرفت در همه زمینه‌های مواصلاتی، فرهنگی، بهداشتی و درمان و دانشگاهی مورد توجه قرار گیرد و بتوانیم سرمایه‌گذاری‌های مشترکی داشته باشیم.

گزینه راهبردی قطر میانجگری است

«شیخ تمیم بد حمد آل ثانی» امیر قطر نیز در این نشست خبری مشترک بر حمایت کشورش از کاهش تنش و محافظت از صلح و امنیت منطقه تاکید کرد و افزود: پیش از این درباره حمله اسرائیل به لبنان هشدار داده بودیم.

امیر قطر افزود: متاسفانه علی‌رغم تلاش‌های دولت قطر برای کاهش تنش، حملات رژیم اسرائیل رو به افزایش است.

وی با اشاره به اقدامات میانجگرانه قطر برای توقف جنگ در غزه گفت: گزینه راهبردی ما میانجگری است و بر ادامه تلاش‌ها برا توقف جنگ در غزه، آزادی گروگان‌ها و بازداشت شدگان تاکید می‌کنیم. 

117

بیشتر بخوانید:

امضای 6 سند همکاری مشترک میان مقامات جمهوری اسلامی ایران و قطر

پزشکیان: تلاش خواهیم کرد در قطر یک اجماع علیه جنایات صهیونیست‌ها ایجاد کنیم

سفر رئیس‌جمهور به قطر برای حضور در اجلاس مجمع گفت‌وگوی همکاری آسیا

استقبال رسمی امیر قطر از رئیس جمهوری ایران

رئیس جمهوری وارد قطر شد