همایش بین المللی مدیریت خشکسالی در مقر سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد «فائو» در شهر رم ایتالیا به میزبانی مشترک جمهوری اسلامی ایران و هلند برگزار شد.

به گزارش ایران پرس به نقل از ایرنا، در این همایش که روز دوشنبه با عنوان «پیش بینی، برنامه ریزی، آماده سازی: چگونه از تبدیل خشکسالی به قحطی جلوگیری کنیم» برگزار شد، بحران خشکسالی یکی از ناهنجاری های اقلیمی عنوان شد که اثرات نامطلوبی بر روی گیاهان، جانوران، انسان و محیط زیست می گذارد.

شرکت کنندگان در این همایش برای مقابله با خشکسالی و جلوگیری از قحطی در چهار حوزه موضوعی «توسعه یکپارچه مدیریت آب و خاک»، «ارتباط کشاورزان با فناوری های نوین»، «حرکت از سوی مدیریت واکنشی در مواقع بروز بحران خشکسالی به سمت مدیریتی پیشگیرانه» و «همسو سازی مدیریت خشکسالی در حوزه دستور کار توسعه پایدار 2030 میلادی» توافق کردند.

«خوزه گرازیانو داسیلوا»، José-Graziano-da-Silva مدیرکل فائو نیز در این همایش با تقدیر از جمهوری اسلامی ایران و هلند که میزبانی این همایش یک روزه را برعهده داشتند، خشکسالی را یکی از بلایای طبیعی مخرب و تهدیدی برای تمام مردم جهان دانست.

مشاورعالی وزیر جهاد کشاورزی و سرپرست مرکز ملی مطالعات راهبردی کشاورزی و آب جمهوری اسلامی ایران، هم در این همایش بر ضرورت اشتراک گذاری دانش و ترویج روش های پیشگیرانه و یکپارچه از طریق تعامل بین کشورها و دست اندرکاران در تمامی بخش ها تاکید کرد.

«محمد حسین شریعتمدار» گفت: هدف از برگزاری این همایش تعیین چارچوبی برای مدیریت کارآمد خشکسالی در سطح جهان و برای کشورهای مختلف است.117

 

برگزاری هفته فرهنگی ایران در هلند