معاون هماهنگ کننده بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس:

تهران-ایران پرس: معاون هماهنگ کننده بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس گفت: بازپس گیری خرمشهر یک پیروزی عظیم بود، هیچکس آزادسازی آن را متصور نبود و این امر چیزی شبیه معجزه بود.

به گزارش خبرگزاری ایران پرس، علی اصغر جعفری، معاون هماهنگ کننده بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس، در نشست خبری گرامیداشت چهل و دومین سالروز آزاد سازی خرمشهر به تشریح برنامه های این روز پرداخت.

وی با اشاره به عملیات مهم روز سوم خرداد گفت: این عملیات به اشغال خرمشهر پایان داد و پس از این آزادسازی نشاط مردم در خیابان های کشور مشهود بود.

معاون هماهنگ کننده بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس بیان کرد: آزادسازی خرمشهر از نظر نظامی نقطه عطفی در تاریخ ایران است و به همین سبب این روز را «روز ملی مقاومت،ایثار و پیروزی» می نامند.

جعفری در ادامه افزود: سوم و چهارم خرداد در کشور با فعالیت های هنری و فرهنگی با محوریت مردم و  امسال با شعار «در راه فتح قله هستیم» گرامی داشته می شود.

وی توضیح داد: ستاد گرامیداشت این روزها در وزارتخانه ها، استان ها و شهرستان ها تشکیل شده است و ۸۴ برنامه کلی و هزار فعالیت پیش بینی شده است.

جعفری گفت: از ۳۲ نماهنگ و هزار کتاب در حوزه دفاع مقدس رونمایی خواهد شد و نود نمایشگاه هنری در سراسر کشور برپا خواهد شد.

وی در پایان یادآور شد که مراسم تجلیل از بانوان فعال خرمشهر و دزفول و دیدار با خانواده های معظم شهدا نیز برنامه ریزی شده است.

116

بیشتر بخوانید:

حماسه‌ عظیم فتح خرمشهر، کار بزرگ و کم‌نظیری بود

سالروز آزادی خرمشهر، نقطه عطف مهمی در تاریخ انقلاب اسلامی ایران

دستاوردها و پیامدهای عملیات بیت‌المقدس و آزادسازی خرمشهر