لندن- ایران پرس: همزمان با نزدیک شدن به روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی (ع)، دلدادگان سالارشهیدان با شور و حضور بیشتری در مساجد، مراکز اسلامی و هیئت های خانگی در نقاط مختلف انگلستان با آرمان والای حضرت سید الشهداء (ع)، تجدید پیمان می کنند.

به گزارش خبرگزاری ایران پرس، در مرکز اسلامی انگلیس و مجمع اسلامی جهانی که از کانون های اصلی اجتماع ایرانیان و مسلمانان از ملیت های مختلف در لندن می باشند، عاشقان اهل بیت عصمت و طهارت (ع)، با حضور در آیین های ویژه شب های محرم در پایتخت انگلیس، به ساحت مقدس سالار شهیدان و اصحاب با وفایش ادای احترام می کنند.

علاوه بر ایرانیان،‌ دلدادگان حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) ازسنین، قشرها و ملیت های مختلف از جمله انگلیسی، افغانستانی، عراقی، هندی، پاکستانی، بحرینی، لبنانی و کویتی، گرد هم می آیند و در فضای معنوی و آکنده از عطر حسینی، با کلام سخنرانان به زبانهای مختلف، با ویژگی های مکتب حسینی بیشتر آشنا می شوند.

در مرکز اسلامی انگلیس، حجت الاسلام و المسلمین «سیدهاشم موسوی» رئیس این مرکز، با سخنرانی به زبان های فارسی و انگلیسی، ضمن معرفی شخصیت حضرت امام حسین (ع) و مکتب نجات بخش ایشان و نیز فلسفه قیام سرور آزادگان جهان، مسئولیت کنونی جامعه و به ویژه علاقه مندان به شخصیت و مکتب حضرت سید الشهداء (ع) را برای حاضران تشریح می کند.

آیین های ویژه ماه محرم و برپایی مجالس عزای حسینی، علاوه بر ده ها نقطه در لندن در شهرهای منچستر، بیرمنگهام، لیورپول، کاردیف و گلاسکوو نیوکاسل نیز برگزار می شود.

117

بیشتر بخوانید:

برگزاری آیین های ویژه ماه محرم در انگلستان