دوازدهمین نشست وزرای علوم، فناوری و نوآوری بریکس در مسکو با حضور رئیس مرکز همکاری های تحول و پیشرفت ریاست جمهوری برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری ایران پرس از مسکو، دوازدهمین نشست وزرای علوم، فناوری و نوآوری با حضور نمایندگان چین، روسیه، هند، برزیل، آفریقای جنوبی، ایران، امارات متحده عربی، مصر و اتیوپی در مسکو برگزار شد. 

در این نشست که به ریاست دیمیتری فالکوف، وزیر علوم و آموزش عالی روسیه برگزار شد ، روسای هیئت های  کشورها به تبیین اولویت های علم، فناوری و نوآوری و موضوعات اولویت دار در راستای توسعه همکاری های علمی و نوآورانه پرداختند.

سجاد احدزاده، رئیس مرکز همکاری های تحول و پیشرفت ریاست جمهوری، به عنوان نماینده ایران در حوزه همکاری های فناوری و نوآوری با گروه بریکس، در سخنانی ، همکاری در حوزه های نانوفناوری، زیست فناوری، انرژی و انرژی های تجدیدپذیر، آب، اقتصاد دریا، امنیت غذایی، هوش مصنوعی و اقتصاد دیجیتال را از حوزه های اولویت دار کشورمان در همکاری با گروه بریکس دانست.

احدزاده همچنین پیشنهادات و ابتکارات جدیدی را برای ایجاد سازوکارهای جدید در حوزه های مهمی چون محیط زیست، تغییر اقلیم و حمل و نقل ارائه کرد.

سجاد احدزاده آمادگی  کشورمان برای میزبانی نشست های آینده کارگروه اطلاعات مکانی و کاربردهای آن و کارگروه انرژی، انرژی های تجدیدپذیر و کارآیی انرژی را اعلام کرد و از متخصصان و مقامات اعضا بریکس برای حضور در نمایشگاه ایران نانو ۲۰۲۴ که قرار است بزودی برگزار شود، دعوت کرد.

116