وزیر پیشین امور مذهبی تونس گفت کنفرانس وحدت اسلامی برای معطوف کردن افکار عمومی به مساله فلسطین خصوصاً قدس‌اشغالی به عنوان مهمترین مساله جهان اسلام برگزار شده است که امت اسلامی باید به بررسی این مساله بپردازد.

"عبد الجلیل بن سالم" وزیر پیشین امور مذهبی تونس در حاشیه برگزاری کنفرانس وحدت اسلامی در گفت وگو با خبرگزاری «ایران‌پرس»، درباره انتظارها از سی و دومین کنفرانس وحدت اسلامی تصریح کرد، اولین انتظاری که ما از این کنفرانس داریم، گستردن هوشیاری و بیداری در میان ملت‌های مسلمان و سران کشورهای مسلمان جهان است تا این ملت‌ها و سران به مساله فلسطین که مهمترین مساله جهان اسلام هستند، توجه کنند و اهتمام بورزند.

"عبد الجلیل بن سالم" گفت، الآن تلاش‌هایی در کار است تا مساله فلسطین به فراموشی سپرده شود و نادیده گرفته شود و در بحبوبه "معاملۀ قرن" که توطئه‌ای آمریکایی – صهیونیستی است، زمینه برای عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی فراهم شود و راه برای این اقدام سازشکارانه هموار گردد؛ به نحوی که کشورهای عربی و اسلامی با رژیم صهیونیستی روابط عادی خود را آغاز کنند و ایران برای این کشورهای مسلمان "دشمن" تلقی شود اما اسرائیل برای آنها "دوست" تلقی شود. این گونه اقدامات وارونه جلوه دادن واقعیت‌های تاریخی است.

وزیر پیشین امور مذهبی تونس خاطرنشان کرد، آرزوی ما آزادسازی فلسطین است و فلسطین آزاد نمی‌شود مگر با حمایت از ملت‌های فلسطین و لبنان و حمایت از مقاومت فلسطین  و لبنان.

"عبد الجلیل بن سالم" افزود، اتفاقات سال‌های 2000، 2006، 2008، 2009 و 2018 که در این سال وزیر جنگ اسرائیل به علت شکست این رژیم در تجاوز به باریکه غزه کناره‌گیری کرد، نشان می‌دهد تل‌آویو در رویارویی با مقاومت به بن‌بست می‌رسد. افسانۀ "ارتش شکست ناپذیر اسرائیل" واقعاً افسانه و  ادعایی بیش نیست و مقاومت  فلسطین و لبنان (حزب الله) در میدان جنگ و عمل نشان دادند که ارتشِ به اصطلاح شکست‌ناپذیر اسرائیل قابل شکست دادن است.

وزیر پیشین امور مذهبی تونس تاکید کرد، مقاومت لبنان و فلسطین به نسل‌های کنونی نشان دادند که می‌توان اسرائیل را شکست داد و این رژیم را که به  فرمایش امام خمینی (ره) همچون سرطانی در قلب جهان اسلام کاشته شده است، ریشه کن کرد.

"عبد الجلیل بن سالم" گفت، ما بر این باوریم که اسرائیل در منطقه خاورمیانه دوام نخواهد آورد ولی شرط دوام نیاوردن این رژیم صهیونیستی اینست که ملت‌های مسلمان با همدیگر متحد باشند و قدرت خود را بازیابند و حفظ کنند. رژیم اسرائیل نمایندۀ غرب در منطقه است؛ رژیمی که پایه‌های خود را با توسل به زور و خشونت و سرکوب استوار کرده است.

"عبد الجلیل بن سالم" افزود، ما در برابر اسرائیل تسلیم نخواهیم شد، همانگونه که آباء و اجداد ما در  برابر صلیبی‌هایی که قدس را به مدت 150 سال اشغال کرده بودند، تسلیم نشده بودند. ما مطمئنیم که اسرائیل، شهرک‌سازی، استعمار و استثمار در منطقه خاورمیانه هر چقدر هم که ادامه داشته باشند، سرانجام از بین خواهند رفت.

این وزیر پیشین تونسی تصریح کرد، نسل‌های بعدی و تاریخ بشریت بدانند که اسرائیل سرانجام از منطقه خاورمیانه رخت برخواهد بست و ریشه‌کن خواهد شد و ملت‌های مسلمان پیروز میدان جنگ خواهند بود.

"عبد الجلیل بن سالم" اظهار کرد، من به نوبۀ خودم نسبت به امام خمینی (ره) و رهبر انقلاب اسلامی ایران عرض ادب و احترام می‌کنم زیرا امام خمینی (ره) بود که با انقلاب اسلامی خود مساله فلسطین را به مساله اول و مهم جهان اسلام تبدیل کرد و بر لزوم وحدت جهان اسلام برای آزادسازی قدس تأکید کرد.