مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در واکنش به حمله رژیم صهیونیستی به اردوگاه آوارگان فلسطینی در خان یونس، گفت: جامعه بین المللی باید به تلاش ها برای توقف جنگ در نوار غزه ادامه دهد.

به گزارش خبرگزاری ایران پرس، «جوزپ بورل» امروز (سه شنبه) در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با وزیر خارجه مصر در گذرگاه رفح در مرز مصر با نوار غزه با بیان اینکه نهادهای ذیربط قادر به ارسال کمک های انسانی و پزشکی به نوار غزه نیستند، گفت: جامعه بین المللی باید به این وضعیت رسیدگی و آن را حل و فصل کند.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا هشدار داد: بحران هایی که منطقه با آن مواجه است، وخامت اوضاع انسانی را شدیدتر می کند.

بورل تاکید کرد: ما خواستار هدف قرار ندادن غیرنظامیان در نوار غزه و سرعت بخشیدن به روند رسیدن به آتش بس و پایان جنگ هستیم.

وی درباره جنایت جدید بامداد امروز (سه شنبه) نظامیان رژیم صهیونیستی در حمله به چادرهای آوارگان فلسطینی در منطقه مواصی در شهر خان یونس در جنوب نوار غزه گفت: امروز ما خبر حمله جدید نیروهای اسرائیلی به اردوگاه آوارگان نوار غزه و جان باختن تعدادی از غیرنظامیان را شنیدیم و نمی توانیم صدای خود را علیه این نوع رفتارها بلند نکنیم.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا افزود: بی‌توجهی به قوانین بین‌المللی و تصمیمات دادگاه‌های بین‌المللی در مورد آنچه در نوار غزه می‌گذرد وجود دارد.

در حمله‌ شبانه نظامیان صهیونیست به اردوگاه آوارگان فلسطینی در منطقه المواصی خان‌یونس ۴۰ نفر شهید و ۶۰ نفر زخمی شدند.

سخنگوی دفاع مدنی در غزه‌ در واکنش به این حمله گفت:‌ جنگنده‌های اشغالگران منطقه المواصی خان یونس را که تعداد زیادی از آوارگان را در خود جای داده است با چندین موشک هدف قرار دادند، منطقه ای که قتل عام در آن رخ داده است به عنوان منطقه بشردوستانه طبقه بندی شده است.

رژیم اسرائیل از هفتم اکتبر۲۰۲۳ (۱۵ مهر ۱۴۰۲) جنگ ویرانگری را علیه نوار غزه آغاز کرده است. طی این مدت ۷۰ درصد از منازل و زیرساخت‌های نوار غزه به شدت آسیب دیده‌اند و محاصره رقت بار و بحران انسانی شدید در کنار قحطی و گرسنگی بی‌سابقه، جان ساکنان این منطقه را تهدید می‌کند.

وزارت بهداشت غزه اعلام کرده است که شمار شهدای جنگ غزه تاکنون به بیش از ۴۰ هزار نفر و شمار مجروحان نیز به بیش از ۹۴ هزار نفر افزایش یافته است.

117