نظامیان صهیونیست در تداوم جنایات خود به اردوگاه آوارگان فلسطینی در منطقه المواصی خان‌یونس حمله کردند.

به گزارش خبرگزاری ایران پرس، در حمله‌ شبانه به اردوگاه آوارگان فلسطینی در منطقه المواصی خان‌یونس ۴۰ نفر شهید و ۶۰ نفر زخمی شدند.

سخنگوی دفاع مدنی در غزه‌ در واکنش به این حمله گفت:‌ جنگنده‌های اشغالگران منطقه المواصی خان یونس را که تعداد زیادی از آوارگان را در خود جای داده است با چندین موشک هدف قرار دادند، منطقه ای که قتل عام در آن رخ داده است به عنوان منطقه بشردوستانه طبقه بندی شده است.

وی با اشاره به اینکه این منطقه مملو از چادر آوارگان است، اظهار داشت:‌ به شهروندان در مورد بمباران و هدف گیری هشدار داده نشد، بیش از ۲۰۰ چادر در این منطقه وجود دارد، ۲۰ چادر به طور کامل از بین رفته است و نزدیک به ۴۰چادر به طور کامل آسیب دیده است.

وزارت بهداشت غزه نیز حمله رژیم صهیونیستی به المواصی را قتل‌عام توصیف کرده است.

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) هم در بیانیه‌ای اعلام کرد: قتل عام ارتش اشغالگر در خان یونس منجر به شهادت ده‌ها غیرنظامی شد که بیشتر آنها زن و کودک بودند.

در ادامه این بیانیه آمده است که ادعای ارتش فاشیست اشغالگر مبنی بر حضور نیروهای مقاومت در محل حمله، دروغی آشکار است، مقاومت بارها حضور اعضای خود در تجمعات غیرنظامی یا استفاده از این مکان ها برای اهداف نظامی را رد کرده است.

رژیم اسرائیل از هفتم اکتبر۲۰۲۳ (۱۵ مهر ۱۴۰۲) جنگ ویرانگری را علیه نوار غزه آغاز کرده است. طی این مدت ۷۰ درصد از منازل و زیرساخت‌های نوار غزه به شدت آسیب دیده‌اند و محاصره رقت بار و بحران انسانی شدید در کنار قحطی و گرسنگی بی‌سابقه، جان ساکنان این منطقه را تهدید می‌کند.

وزارت بهداشت غزه اعلام کرده است که شمار شهدای جنگ غزه تاکنون به بیش از ۴۰ هزار نفر و شمار مجروحان نیز به بیش از ۹۴ هزار نفر افزایش یافته است.

117

بیشتر بخوانید:

بیش از 30 شهید و زخمی در حملات هوایی رژیم صهیونیستی به النصیرات و خان یونس

رژیم صهیونیستی درپی تشدید حملات به رفح و خان یونس