ایران‌پرس: حملات وحشیانه رژیم اسرائیل به غزه یک رسوایی آشکار از بی‌خاصیتی نهادهای حقوق‌بشر بین‌المللی و دولت‌های غربی مدعی حقوق‌بشر در تاریخ روابط بین‌الملل ثبت کرد. 

سازمانی که برآیند جنگ خانمان‌سوز جهانی دوم است، درقبال نسل‌کسی هدفمند فلسطینیان در غزه توسط صهیونیست‌ها سکوت کرد و انگار اصلا اتفاقی در بزرگترین زندان روباز جهان نیافتاده است.  
سازمان ملل و نهادهای حقوق‌بشری وابسته به این نهاد بین‌المللی فقط نظاره‌گر پاکسازی قومی صهیونیست‌ها در غزه هستند؛ انسان‌هایی که هیچ پناهی و امیدی ندارند. 
درحالی که رسالت اصلی سازمان ملل حفظ امنیت و تحقق صلح است اما جنگ غزه بار دیگر نشان داد، قوانین بین‌المللی برای طرف‌های جنایت فقط حکم جوهر روی کاغذ دارد.    
اما در نقطه مقابل هیچ ملت آزاده‌ای در جهان نیست که تصاویر جنایت صهیونیست‌ها در غزه را ببینید و تحت تاثیر قرار نگیرید و غمگین نشود، چرا که وضعیت این روزهای غزه، سلاخی بشریت است.  
موج جهانی حمایت مردمی از غزه و به مرور واکنش شخصیت‌های مستقل به نسل‌کشی فلسطینیان نشان می‌دهد افکار عمومی جهان همیشه بیدار است و تحت سانسور و ارعاب دولت‌ها نیست.
حضرت آیت الله خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار دانش‌آموزان و دانشجویان به‌مناسبت 13 آبان درباره حمایت‌های مردمی از غزه تاکید کردند:
"مردم غزه با صبر خودشان توانستند وجدان بشری را به حرکت دربیاورند؛ در انگلیس، فرانسه، ایتالیا، ایالت‌های مختلف آمریکا مردم با جمعیت‌های انبوه می‌آیند در خیابان و علیه اسرائیل و خود آمریکا شعار می‌دهند."
هر اندازه جامعه‌جهانی و نهادهای حقوق‌بشری و دولت‌های اروپایی و آمریکا درقبال تحولات غزه بی‌تفاوتند و شریک جرم هستند اما در نقطه مقابل افکار عمومی جهان یک‌صدا «لبیک یا غزه» سر می‌دهد.
طنین‌انداز شدن صدای مظلومیت مردم غزه در اقصی نقاط جهان، جهانی‌شدن صدای حقانیت مردم فلسطین را به نمایش گذاشته است.
مردم مناطق مختلف جهان در تماشای میدان جنگ غزه، با آگاهی کنار حق ایستاده‌اند و در برابر باطل موضع‌گیری می‌کنند. 
حضرت آیت الله خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی درباره دو طرف میدان نبرد غزه و رژیم صهیونیستی تصریح کردند: 
"میدان، میدان غزه و اسرائیل نیست، میدان حق و باطل است؛ یک طرف قدرت ایمان و یک طرف، قدرت استکبار است؛ قدرت استکبار با بمب، فاجعه و جنایت پیش می‌رود اما قدرت ایمان با توفیق الهی بر همه اینها غلبه پیدا می‌کند." 
جنگ غزه نشان داد، فلسطین همچنان مساله اساسی جهان اسلام است؛ موضوعی که امام خمینی (ره) با دوراندیشی، آن را در نقشه جهان ماندگار کردند. 
کشورهای اسلامی نیاز است با شناخت دقیق ابعاد جنگ غزه در اکتبر 2023 به ماهیت حامیان رژیم صهیونیستی پی‌ببرند و در این نبرد، نگاه‌ها فقط به صهیونیست‌ها نباشد.    
رهبر معظم انقلاب اسلامی درباره شناخت دقیق میدان نبرد غزه و اسرائیل، خطاب به کشورهای اسلامی تاکید کردند: 
"دنیای اسلام فراموش نکند در قضیه تعیین کننده غزه، آن کسی که مقابل ملت مظلوم فلسطین ایستاد، آمریکا و فرانسه و انگلیس بودند." 
کشورهای مقابل ملت مظلوم فلسطین کسانی هستند که مدعی حقوق‌بشرند اما چشم خود را به روی نسل‌کشی فلسطینیان در غزه بسته‌اند.
درچنین شرایطی، امید مردم مظلوم غزه فقط به کشورهای اسلامی است تا با ابتکارهای کارآمد ماشین نسل‌کشی رژیم غاصب صهیونیستی را در غزه متوقف کنند.   
رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار دانش‌آموزان و دانشجویان خطاب به کشورهای اسلامی تاکید کردند:
"آنچه که دولت‌های اسلامی باید بر آن پافشاری کنند، قطع فوری جنایت‌ها در غزه است، باید بمباران غزه فوراً قطع شود و کشورهای اسلامی راه صدور نفت و ارزاق به رژیم صهیونیستی را ببندند و با این رژیم همکاری اقتصادی نداشته باشند."

112

بیشتر بخوانید:

جنگ‌ غزه؛ جهان روی موج اعلام همبستگی با فلسطین