شمار شهدای جنایت اشغالگران اسرائیلی در اردوگاه النصیرات در مرکز نوار غزه به ۲۱۰ شهید افزایش یافت.

منابع رسانه‌ای فلسطینی امروز (شنبه) از شهادت و زخمی شدن صدها فلسطینی در حملات رژیم صهیونیستی به اردوگاه «النصیرات» و مناطق دیگر در مرکز نوار غزه خبر دادند. خیابان‌های اردوگاه النصیرات مملو از مجروحانی است که بر اثر حملات ددمنشانه ارتش رژیم صهیونیستی زخمی شده‌اند. منابع فلسطینی اعلام کردند که اشغالگران بازاری مملو از جمعیت را بمباران کرده اند.

به گزارش خبرگزاری ایران پرس، دفتر اطلاع رسانی دولت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد: شمار شهدای جنایت وحشیانه اشغالگران اسرائیلی در اردوگاه النصیرات در مرکز این باریکه به ۲۱۰ نفر رسیده و شمار مجروحان نیز بیش از ۴۰۰ نفر است.

«نبیل ابوردینه» سخنگوی رسمی تشکیلات خودگردان فلسطین گفت که سریال کشتارهای خونین روزمره علیه ملت فلسطین که آخرین مورد آن کشتار در اردوگاه النصیرات بود، در ادامه نسل‌کُشی ملت فلسطین صورت می‌گیرد.

وی افزود: دولت آمریکا مسوول کامل همه کشتارهایی است که رژیم صهیونیستی مرتکب آن می‌شود و ما خواهان توقف این جنگ هستیم. ادامه این جنگ اوضاع را به سمت مرحله خطرناک سوق می‌دهد که هرگز صلح و امنیتی برای هیچ کس محقق نخواهد کرد.

سخنگوی رسمی تشکیلات خودگردان همچنین خواستار مداخله فوری شورای امنیت و جامعه جهانی برای توقف این جنایت‌ها و ملزم کردن رژیم صهیونیستی به توقف فوری همه این جنایت‌ها و نقض قوانین بین‌المللی شد.

اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی حماس نیز اعلام کرد: دشمن صهیونیستی به جنایات در حق ملت فلسطین ادامه می‌دهد همانگونه که هم اکنون در النصیرات و دیر البلح جنایت در حق فلسطینیان جریان دارد.

وی افزود: همه دنیا رژیم صهیونیستی را در لیست قاتلان کودکان قرار داده است اما از توقف نسل‌کشی این رژیم در نوار غزه عاجز و ناتوان است. ملت فلسطین هرگز تسلیم نخواهد شد و مقاومت به دفاع از حقوق این ملت در برابر رژیم جنایتکار ادامه خواهد داد.

وی تاکید کرد: اگر دشمن صهیونیستی گمان می‌کند که می‌تواند گزینه‌ها و خواسته‌های خود را با زور بر ما تحمیل کند کاملاً توهم زده است.

دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن هم با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: جنایت صهیونیست‌ها در حق غیرنظامیان، ساعاتی پس از اعلام قراردادن رژیم دشمن در فهرست ننگ ویژه کودک‌کش‌ها از سوی سازمان ملل متحد انجام شد.

در ادامه این بیانیه آمده است: جنایت النصیرات تأکیدی بر آن است که رژیم صهیونیستی تنها یک باند جنایتکار طغیانگر است که هیچ ارتباطی با حقوق بشر یا قوانین بین‌المللی ندارد.

دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن بیان کرد: این جنایت هولناک همزمان با طرح فریبکارانه آمریکا جهت دادن فرصت به دشمن برای ارتکاب جنایت با پشتیبانی روشن آمریکا به انجام رسید. اصرار بر کشتار و وحشی‌گری نمی‌تواند مانع از اقدامات مقاومت فلسطین شود یا آن را به سوی چانه‌زنی و کوتاه‌آمدن از حقوق مشروع فلسطینیان سوق دهد.

/ 114